گروپی شاخه وانی هه ڵو
گروپی شاخه وانی هه ڵو

گروپی شاخه وانی هه ڵو

گفتگوبا الکساندرا جانسون

                          

Boulder Worldcup Vienna 28-05-2010 quali-w100 Alex Johnson.jpg

 

الکساندرا (آلکس) جانسون، سنگنورد 25 ساله امریکای است که دارای دو مدال طلای جام جهانی و پنج مدال قهرمانی ملی امریکا است، در رزومه آلکس گشایش مسیرهای وجود دارد که برای نخستین بار توسط یک سنگنورد زن انجام پذیرفته:

 

 

Clear Blue Skies – V12

 Mandala       “ 

  Book of Nightmare        "

Lethal design     – “

در ادامه گفتگوی سایت Pacific NW Climbing با آلکس را مرور می کنیم : 

Hang Fire three star 5.12a

چگونه وارد دنیای سنگنوردی شدید و چه مدت است که به این ورزش مشغول هستید؟

همان روش معمول با شروع از سالن سنگ نوردی، نام این سالن Vertical Endeavors  در سنت پائول تقریبا از سن هشت سالگی تا به حال است

اشتغال به این ورزش چه دشواری برای یک زن دارد؟

صادقانه بگویم چیزی بخاطر ندارم زیرا بسیار جوان بودم که آن را شروع کردم، همگی بچه بودیم و من همیشه تمایل به تمرین با بزرگ تر را داشتم زیرا کار آنها بهتر بود.

آیا به دلیل زن بودن رفتار متفاوتی با شما شده است؟

صرفنظر از استاندارد درجات پایین  که به صعودهای زنان تعلق می گیرد با شخص من رفتار متفاوتی صورت نگرفته . اگر هم چیزی بوده عدم اعتماد و ابهام آقایانی بوده که چرا یک دختر تمایل به انجام کاری "دشوار" را دارد، اما به محض اینکه سنگنوردی را شروع کردم(بعد از اینکه تعجب ها رفته رفته از بین رفت) بلافاصله حمایت آنها شامل حال من شده . آنها را سرزنش نمی کنم چون واقعیت مسلم این است که مردها از نظر فیزیکی از زنان قوی تر هستند.

در رقابت ها چطور آیا رفتار متفاوتی با شما شده است؟

خیر من که به یاد ندارم

چه تغییراتی در طول زمان برای یک سنگنورد زن رخ داده، خوب، بد یا هردو؟

تطبیق زنان با شرایط و تبدیل شدن به سنگنوردی قوی تر، حالا تعداد ما اندک نیست، بی شمار هستیم . کمتر و کمتر دیده شده که صعودهای زنان کاهش درجه پیدا کند اما در کل تمامی اعضای جامعه سنگنوردی انسان های خوبی هستند که به این ورزش عشق می ورزند و سعی در رشد آن صرفنظر از جنسیت را دارند.

چه آینده ای برای زنان در این رشته پیش بینی می کنید؟

دختران سنگنورد V14  و 5.14d صعود کرده اند و من آینده وسیع تری را پیش بینی می کنم

چه توصیه ای برای سنگنوردان جدید زن دارید؟

ترس را به خود راه ندهند، سنگنوردی ورزش خشنی است

مسیر یا بولدر مورد علاقه شما کدام است؟

Porchop/V2/3 در رد راک

در حال حاضر چه فعالیتی در دست اجرا دارید؟

مهارتهای سبک اسپرت و ترد من در حال توسعه هستند، نمی خواهم تک بعدی باشم در فکر تحقق مسیر Swarm هستم

غذاهای مورد علاقه؟

کراکر ماهی و انواع شکلات بار

نقل قولی که مردم از شما به یاد داشته باشند؟

در زندگی و سنگ نوردی وفادار و جسور باشید.

منبع:http://mountainflowers.blogfa.com/post/438

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد