گروپی شاخه وانی هه ڵو
گروپی شاخه وانی هه ڵو

گروپی شاخه وانی هه ڵو

ساشا و رنکینگ سوم جهانی

ساشا دیجوئلیان سنگنورد 19 ساله امریکائی Zona Zero ، 8b در سیورانا را آنسایت کرد و در رنکینگ جهانی به مقام سوم ارتقاء یافت ، قبل از او آدام اوندرا و قهرمان جهان در سال گذشته رامون جولیان (رامونت) قرار دارند.

همانطور که قبلا" نوشته ایم ساشا از هفت سالگی سنگنوردی را آغاز کرده و هرگز برنامه آموزشی یا تمرینات خاصی برای رسیدن به این موقعیت نداشته ، در مسابقات آرکو ایتالیا مدال نقره بولدر را کسب کرد در حالیکه هیچگونه آموزش خاصی در این رشته ندیده بود. صحبتهای او جالب است :

" مهمترین عامل در مورد آموزش در باره خودم پیروی از جسم و غرایزم بوده ، هیچ مربی نمی تواند این دو را به شما تفهیم کند ، دانش خالص شما و جسم شما است که تعیین می کند چه زمانی برای تلاش مناسب و چه زمانی نامناسب است ، همین امر در مورد انگیزه نیز صدق می کند ، دلیلی برای وانمود کردن داشتن انگیزه و تلاش وجود ندارد ، اگر انگیزه نداشته باشم صعود نمی کنم زیرا می دانم اگر صبر کنم آنرا را بدست می آوردم و از آن بیشتر لذت خواهم برد" 

منبع:http://mountainflower.blogfa.com/

راهنمای خرید کیسه خواب

راهنمای خرید کیسه خواب

انجمن پزشکی کوهستان ایران: خرید تجهیزات کوهنوردی همیشه کاری وقت گیر و اغلب اوقات تخصصی است. می توانیم با خرید چندین باره یک وسیله و صرف وقت و هزینه زیاد بالاخره با تجربه بدست آمده به وسیله دلخواه برسیم و یا با کسب اطلاعات و آگاهی مانند یک متخصص به خریدی عالی و مناسب اقدام کنیم. از جمله حساس ترین و فنی ترین وسایلی که همه ما به آن احتیاج پیدا می کنیم و جزو وسایل گرانقیمت ما نیز هست ، کیسه خواب است.

CAMP ARCTIC PLUS 1100高山加强版高蓬松羽绒睡袋

اگر بدانیم اعداد و اطلاعات اعلام شده بر روی کیسه خوابها به چه معناست و چگونه باید از کیسه خواب به صورت صحیح استفاده کنیم خیلی راحت تر می توانیم در خرید و انتخاب کیسه خواب اقدام کنیم . از میان مطالب مختلف راهنمای کمپانی ایتالیایی فرینو به نظرم کاملتر و مختصر تر آمد و چون خودم هم از کیسه خواب همین کمپانی استفاده می کنم و فوق العاده راضی ام این راهنما رو ترجمه کردم و در اختیار شما میذارم.

نواع کیسه خواب :

پر ، یک انتخاب سنتی به جهت گرمای فوق العاده و اندازه کوچک است . مرغوبیت پر استفاده شده در کیسه خواب با عددی درصدی مشخص می شود مانند %80 که به عنوان مثال این عدد بیانگر 80 درصد کرک و 20 درصد پر است. هرچه میزان کرک بیشتر باشد جنس پر مرغوب تر است. عایق گرما بودن پر نیز با واحدی به نام CUINمشخص می شود. که این عدد میزان ارتفاع 30 گرم پر را به واحد اینچ بیان می کند یا به عبارتی مقدار پف کردن یا باد شدن پر.

الیاف ، انتخابی خوب برای راحتی و گرما و مقاومت در برابر رطوبت هستند به علاوه اینکه برای شست وشو نیز مشکلی ندارد.این الیافهای ساخته بشر ، گرمای بدن را به طور یکنواخت در سرتاسر کیسه خواب توزیع می کنند. این الیاف در کیسه خواب در لایه های مختلف گذاشته می شوند تا این لایه بندی شما را در مقابل سرما محافظت کنند.

برای شستشوی کیسه خواب آنرا باید با دست یا در دمای 30 درجه سانتیگراد با ماشین بشویید و بدون استفاده از خشک کن ماشین ، کیسه خواب را در فضای باز قرار دهید تا خشک شود.


دمای کیسه خواب :

برای یکسان سازی اعداد اعلام شده برای کیسه خوابها توسط کمپانی ها در سال 2004 استاندار اروپایی آزمایش توان گرمایی کیسه خوابها ایجاد شد ، استاندارد اروپایی En13537.

اگرچه شرایط آزمایشگاهی این آزمون نمی تواند عین شرایط واقعی را ایجاد کند اما این استاندار شرایط یکسانی را برای همه آزمایشگاهها تعیین کرد و روشهای مختلف آزمایشگاهها را به شکلی واحد در آورد. البته راحتی کیسه خواب علاوه بر آن چیزی که برای کیسه خواب اعلام می شود به بسیاری از عوامل دیگر در زمان استفاده نیز مربوط می شود.

مفهوم اعداد مختلف اعلام شده برای یک کیسه خواب:

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

  • Maximum comfort temperature : حداکثر دمایی که یک مرد عادی بدون اینکه بشدت عرق کند در کیسه خواب می تواند بخوابد و در این حالت باید زیپ کیسه خواب کاملا باز باشد ، دستها بیرون کیسه خواب باشد و کلاه کیسه خواب نیز باز باشد.


ادامه مطلب ...