گروپی شاخه وانی هه ڵو
گروپی شاخه وانی هه ڵو

گروپی شاخه وانی هه ڵو

خرین دستاورد آدام اوندرای مونث

16-year-old Slovenian sports climber Janja Garnbret redpointing her first 8c+, Miza za šest at Kotecnik.

 هفته گذشته جانجا (یانیا) گارنبرت اسپرت کار اسلوونیایی اولین +8c خود را به نام Miza za sest در کوتکنیک اسلوونی، یکی از بزرگ ترین صخره های این کشور، ردپوینت کرد.

 ین نوجوان 16 ساله یکی از امیدوارکننده ترین سنگ نوردان نسل خود در این کشور می باشد. مسیر جدید او دو مسیر قبلی وی به نام های آدرنالین 8b و کاتاکومبه +8b را به هم متصل ساخت.

ماه مارچ امسال گارنبرت که آن موقع 15 ساله بود یک 8b  آنسایت کرد و همچنین اولین 8c خود را ایجاد کرد. در عین حال هنوز حضور در رویدادهای جهانی صعودهای ورزشی تمرکز اصلی اوست. بعد از برنده شدن در هر دو رشته لید و بولدر قهرمانی اروپا در سال 2014 او در سپتامبر امسال در آرکو نیز در هر دو رشته در رده سنی جوانان عنوان قهرمانی خود را تکرار کرد. علاوه بر آن در رقابت های قهرمانی لید در شامونی و در ماه جولای در جام جهانی بزرگسالان در آیمست نفر دوم شد.

کاملا واضح است که نگاه های بسیاری در 14 و 15 نوامبر به این ستاره نوظهور در آخرین مرحله رقابت های لید معطوف خواهد شد که در شهر کوچک کرانچ اسلوونی برگزار می شود. موقتا مینا مارکویک و گوتیه سوپر در دو بخش زنان و مردان، مقام اورآل این رشته را در اختیار دارند اما راه برای قهرمانی سایرین نیز باز است. آدام اوندرا، ژاکوب شوبرت، دومن اسکوفیک، رومین دسگرنجز، جین کیم و جسیکا پیلز برای شانس قهرمانی در رقابتی بسیار نزدیک آماده اند. کسی چه می داند شاید گارنبرت در سومین مسابقه خود در رده سنی بزرگسالان جام جهانی که در مقابل هموطنانش برگزار خواهد شد به مقام اول دست یابد.

Slovenian team coach and Janja Garnbret

منبع:http://mountainflowers.blogfa.com/post/459

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد