گروپی شاخه وانی هه ڵو
گروپی شاخه وانی هه ڵو

گروپی شاخه وانی هه ڵو

یک مسیر نو در تبت

The North Buttress of Nyainqentangla South East first ascent by Paul Ramsden/Nick Bullock. 1600m. ED+ Descent via the East Ridge into the South Valley. October 2nd and back into the valley, 8th.


کوه نوردان بریتانیایی، نیک بولاک و پل رامسدن برای نخستین بار از یک مسیر 1600 متری به درجه +ED تا یال شمالی جبهه جنوب شرقی نین کوئن تنگلها Nyainqêntanglha به ارتفاع 7049 متر در تبت - چین، در عرض 7 روز، صعود کردند.
این زوج صعود خود را از دوم اکتبر شروع کرده و از یال شرقی به دره جنوبی فرود آمده و 8 اکتبر به کمپ اصلی برگشتند. اعتقاد بر این است که اولین کوه نوردان غربی هستند که به کاوش در این دره تا شمال قله های نین کوئن تنگلها می پردازند. نیک و پل این مسیر را از طریق گوگل ارت مورد بررسی قرار داده و انگیزه اجرای برنامه خود را احتمال صعود از جبهه ای در سمت شمال می دانند که بومی ها آن را جبهه ای نمی دانستند که صعود از آن امکان پذیر باشد، به همین جهت به سختی مجوز صعود از این جبهه را دریافت کردند.
با نبود امکانات ارتباطی آنها اطلاعی از شرایط جوی نداشتند تا بر اساس آن قادر به برنامه ریزی شوند بنابراین مجبور به صعود بدون پیش بینی پنجره های مناسب آب و هوایی بودند. نیک در وبلاگ خود از بارش سنگین برف و شرایط سختی نوشته که تیم از روز چهارم به بعد با آن روبرو بوده:
" شرایط روی یال پیچیده شد، اکثر روزها آفتاب، باران، برف، باد، بوران، ابر، طوقان و تگرگ بود. هیچ روزی شبیه دیگری نبود و عمدتا شرایط لحظه ای و زودگذر بود. مدت کوتاهی در جریان بود و شکل دیگری از ریزش های جوی آغاز می شد. این صعود به آن شکلی نبود که بتوان 5 روز خوب را پیش بینی کرد و در انتظار ماند زیرا ما به هیچ وجه کوچکترین ارتباطی با هیچ کجا نداشتیم و متکی به خود بودیم."
منبع:http://mountainflowers.blogfa.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد