گروپی شاخه وانی هه ڵو
گروپی شاخه وانی هه ڵو

گروپی شاخه وانی هه ڵو

نانگاپاربات

 

آلکس تکسیکون، علی سدپارا و دانیل ناردی از ارتفاع 6700 متری کمپ 3 در حال برگشت به کمپ اصلی نانگاپاربات هستند. آنها بعد از یک روز تلاش سخت برای رسیدن به کمپ 3 تصمیم داشتند تا کمپ 4 پیشروی کنند اما تغییر در شرایط جوی ، هم هوایی ناقص که نه تنها در آلکس و سدپارا آثار خود را نشان داده بلکه دردانیل ناردی که بیش از یک ماه است از دیواره و یخچالهای نانگاپاربات در حال بالا و پایین رفتن است نیز دیده شده ، پنج روز تلاش بی وقفه در ارتفاعات و باد نسبتا شدید و تحمل ناپذیر در روز جاری، موجب تصمیم آنها به برگشت به کمپ اصلی شده . اخبار هواشناسی خوب نیست و از روز یکشنبه به مدت یک هفته شرایط بد جوی و بارش برف به میزان بیش از یک متر پیش بینی شده است .

منبع:http://mountainflowers.blogfa.com/

نانگاپاربات


شب دوم در کمپ 2  

آلکس تکسیکون، علــــی سدپارا و دانیل نــــاردی بعـــد از رسیدن به ارتــــفاع 6500 متری در ســــاعت 30/15 یازده فوریه در حالیکه هنوز کمی از روشنایی روز باقی مانده بود به کمپ 2 برگشتند.

آنها اعلام کرده اند که حالشان خوب است اما بسیار خسته هستند. هفت ساعت تلاش در روزی تاریک و یخ زده را تا ارتفاع تخمینی 6500 متر پشت سر گذاشته اند، 500 متر طناب روی مسیر که ابتدا ترکیبی از یخ و برف و سپس یخ محض بوده، ثابت گذاری کرده اند. برنامه روز بعدی پیشروی بیشتر به سمت کمپ 3 می باشد. شرایط جوی تا آخر روز شنبه خوب پیش بینی شده با این حال آنها تصمیم گرفته اند که یک شب بیشتر در ارتفاع بالای 6000 متر باقی بمانند. مطمئن نیستند که روز بعد پیشروی خواهند داشت و یا اینکه به اقامت خود ادامه خواهند داد.

منبع:http://mountainflowers.blogfa.com/

چرا کوهنوردان در برف و سرمای زمستان هم کوهنوردی می‌کنند؟

چرا کوهنوردان در برف و سرمای زمستان هم کوهنوردی می‌کنند؟ 

 
انجمن پزشکی کوهستان ایران: به باور ما، کوهنوردی در فصل زمستان تمرین کاملی از کوهنوردی است و ‌مهارت و توانایی افراد را حتی برای صعود به کوهستان‌های دوردست افزایش می‌دهد. در این نوع برنامه‌ها باید بدانیم که در هوای سرد زمانی که کفش‌های بزرگ و لباس‌های ضخیم ما را محدود می‌کنند، به خصوص وقتی که کوله‌پشتی سنگینی را حمل می‌کنیم، چگونه باید کوهنوردی کنیم. باید یاد بگیریم چطور با سرعت حرکت کنیم در حالی که زیر پایمان برف‌های نرم قرار دارند. در کوهنوردی زمستانی باید به خود متکی باشیم، بتوانیم خودمان را گرم نگه داریم، مهارت‌های لازم برای شب ماندن در کوهستان را بیاموزیم، سیستم خواب خود را کنترل کنیم، صحیح نفس بکشیم و پیش‌بینی شرایط جوی را آموزش دیده باشیم.

این آموزش‌ها ضروری است؟

بسته به اینکه شما در چه سطحی از فعالیت قرار دارید ممکن است با یک یا چند و یا حتی تمامی خطرات روبه‌رو شوید. بنابراین برای پیشگیری از صدمه دیدن که ممکن است در کوتاه مدت و یا در بلندمدت سبب از کارافتادگی، نقص عضو و یا مرگ شود، باید دوره‌های آموزشی لازم را گذرانده باشید. در غیر این صورت، کوهنوردی در زمستان بسیار خطرناک است.

در کوهنوردی زمستانی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

به‌طور کلی، استفاده از پوشاک، کفش مناسب، همراه . . . . . .
 
ادامه مطلب ...

نانگاپاربات خبر شماره 27

  

انشعابات مختلف مسیر شل ،نمای سمت دیامیر

شرایط سخت تیم روسیه

سایت اکسپلوررز با انتشار پیام تیم روسیه مبنی بر در جریان بودن وزش باد 100 کیلومتر در ساعت و بارش سنگین برف که منجر به توقف آنها در ارتفاع 7150 متری و انتظار برای شرایط جوی بهتر شده ، ارزیابی خود را از شرایط فعلی این تیم بدین نحو منتشر نموده :

" پیش بینی شرایط جوی فرو نشستن باد و طوفان در عصر روز سه شنبه (فردا) می باشد اما سرعت باد به مدت 9 روز بالای 50 کیلومتر در ساعت ، باقی خواهد ماند. سایت ما در سال گذشته وقتی تومک مکیوویچ و دیوید گاتلر تقریبن به ارتفاع فعلی تیم روسیه (7150 متر) رسیدند ، ارزیابی مدت زمان 2 روز برای حمله به قله را در سریع ترین زمان به صورت رفت و برگشت در این آدرس اعلام نمود (البته با شرایطی نظیر تابستان) . تیم روسیه قبل از حرکت به Russianclimb گفته که یک چادر بیواک کوچک برای حمله به قله با خود حمل خواهد کرد که بین کمپ 3 در ارتفاع 7000 متری و قله آنرا نصب خواهد کرد. بنابراین تا فردا هر چهار نفر در این چادر و در ارتفاع 7150 متری در میان وزش باد 100 کیلومتردر ساعت بسر خواهند برد و بعد دست کم سه روز برای صعود به قله در وزش باد 50 کیلومتر درساعت نیاز خواهند داشت !

تیم چهار نفره این کشور در حدود یک ماه گذشته برای بار دوم است که به ارتفاع 7150 متری صعود می کند، بار اول برای ثابت گذاری و بار دوم برای بازگشایی مجدد بعد از وزش طوفان و بارش برف. " 

کوه نوشت نیز امروز آخرین خبر را از تیم ایران منتشر کرده . برای همگی آرزوی سلامتی داریم

منبع:http://mountainflowers.blogfa.com/

یخ نوردی جام جهانی + قهرمانی جهان

 

وون سیون شین

اولین مرحله رقابت های یخ نوردی قهرمانی جهان در رشته لید و چهارمین مرحله جام جهانی در رشته سرعت از 30 ژانویه تا اول فوریه در ربنستاین (تلفط آلمانی ربنشتاین) ایتالیا با نتایج زیر خاتمه یافت ، شعبه نورث فیس کره جنوبی حامی مالی برگزاری هر دو رویداد می باشد. رقابت های قهرمانی یخ نوردی هر دو سال یک بار برگزار می شود و مرحله دوم و پایانی آن  در شهر کیروف روسیه از 6 تا 8 ماه مارچ برگزار خواهد شد. سطح برگزاری رقابتهای قهرمانی جهان همانطور که از عنوان آن پیدا است بسیار دشوارتر از جام جهانی است . درهردو رویداد یاد شده نماینده ای از کشورمان حضور نداشت . مرحله بعدی رقابت های جام جهانی در شومپانی کشور فرانسه از 5 تا 7 فوریه برگزار خواهد شد.

منبع:http://mountainflowers.blogfa.com/

نانگاپاربات خبر شماره 18

دانیل ناردی در آخرین مطلبی که شب گذشته منتشر کرده ، اعلام نموده تا کمپ یک  صعود کرده و مجددن به کمپ اصلی برگشته ، در این صعود  فیلم و عکس تهیه شده و برای هموطنان خود در کشور ایتالیا  ارسال نموده ، شرایط جوی متغیر بوده ،اما گفته  که در کمپ اصلی همه چیز روبراه است ، چای گرم نوشیده اند ، ورق بازی کرده اند ، مطالعه کرده اند و لوازم فیلمبرداری را برای تلاش بعدی در امروز آماده کرده اند. روبرتو تمام مدت با آب جوش کپسول گاز را گرم نگه داشته تا از یخ زدگی آن جلوگیری کند.

از تیم روسیه خبری نیست ، البته طبیعی است زیرا به دشوارترین مرحله برنامه خود یعنی تراورس مسیر شل به جبهه دیامیر برای صرفنظر کردن از کراکس آن رسیده اند ، جایی که دیگر تیم ها در سالهای گذشته متوقف شده اند. برای درک بهتر نقطه فعلی تلاش آنها، تصویری که در Russuanclimb از مسیر شل تا انتهای نقطه ای که قبلن لهستانی ها صعود کرده اند را به شرح زیر منتشر کردیم. اطلاع رسانی این تیم در حد ارسال پیامک است زیرا تجهیزاتی نظیر دانیل ناردی در اختیار ندارند و بسیار سبکبار تلاش می کنند. برای  تمامی اعضاء این تیم که بسیار سرسختانه و جدی تلاش می کنند نیز آرزوی موفقیت و سلامتی داریم.  

به گفته سایت اسپانیایی دسنیول آلکس تکسیکون اواخر همین هفته وارد کمپ اصلی جبهه دیامیر خواهد شد، بنابراین تیم ایران نیز با یکی دو روز تفاوت در اواخر همین هفته یا اوایل هفته آینده وارد کمپ اصلی خواهد شد .  شما را در جریان پیشروی تیم ها قرار خواهیم داد.

منبع:http://mountainflowers.blogfa.com/