گروپی شاخه وانی هه ڵو
گروپی شاخه وانی هه ڵو

گروپی شاخه وانی هه ڵو

وقفه ای طولانی برای تیم های نانگاپاربات

Nanga Parbat summit as seen from C3 on Kinshofer route

 نانگاپاربات، قله از کمپ 3 قابل مشاهده است

خلاصه خبر:

یک دوره طولانی کولاک شدید، بارش سنگین برف و وزش بادی که بیش از 100 کیلومتر در ساعت است، نانگاپاربات را در برگرفته، تا 4 فوریه شرایط جوی تغییری نخواهد کرد. کوه نوردان در حال حاضر در حال مبارزه با این شرایط بد در کمپ اصلی هستند. دو تیم تا به حال این کوهستان را ترک کرده و گزارش شده که تیم سوم هم در روزهای آینده همین کار را خواهد کرد بنابراین در سمت دیامیر احتمالا دو تیم ادغام خواهند شد.

مشروح خبر:

آلکس تکسیکون، علی سدپارا و دانیل ناردی به خوبی برای حمله به قله به محض اینکه شرایط جوی اجازه دهد، آماده می باشند. آنها ثابت گذاری را تا ارتفاع 6700 متر به پایان رسانده اند و تجهیزات را به کمپ 3 منتقل کرده و نسبتا هم هوا شده اند. تکسیکون گفته: " اگر شرایط تغییر نکند از کمپ 3 به بعد نیازی به هیچگونه ثابت گذاری از ارتفاع 6700 متر تا قله نمی باشد. ما مسیر را به خاطر سپرده ایم، می دانیم چه مقدار و چه طنابی در هر بخش داریم. با تمام قوا برای حمله به قله آماده هستیم فقط نیاز به خوش شانسی از لحاظ آب و هوا داریم امیدوار هستیم که این فرصت را به ما بدهد".

Blue ice between 6500m-6700m on Kinshofer route.

یخ آبی بین ارتفاع 6500 تا 6700 مسیر کینشوفر

تغییر احتمالی در برنامه ها

سیمونه مورو و تامارا لانجر به هدف صعود از مسیر مسنر- مسنر، آیسندل – توماست وارد کمپ اصلی جبهه دیامیر شدند. آنها چند هفته پیش کمپ 2 را برقرار کردند اما موفق نشدند پیشروی بیشتری داشته باشند. (سیمونه قصد داشت قبل از حمله به قله بالاتر از کمپ 4 برود) در آخرین بروزرسانی، دومینیک اشزپانسکی روزنامه نگار لهستانی مستقر در کمپ اصلی نانگاپاربات گزارش داده که این دو کوه نورد ایتالیایی 25 ژانویه به بالا رفتند تا کمپ های نصب شده را جمع آوری کنند. آنها براین باورند که شاید استراتژی خود را برای صعود به قله تغییر دهند هرچند خیال ندارند بلافاصله کوهستان را ترک کنند.

صرفنظر تیم "رویای نانگا" از صعود

تیم لهستانی ها به سرپرستی مارک کولونوفسکی به کمپ اصلی برگشته و گزارش کرده که تیم آنها به ارتفاع 7500 متری مسیر شل رسیده و احتمالا این آخرین تلاش آنها برای رسیدن به قله خواهد بود. با دوره ای طولانی از هوای بد و برنامه ریزی تیم برای بازگشت به لهستان در اوایل فوریه، گزارش خبرگزاری ها حاکی از آن است که تلاش دیگری در سمت روپال انجام نخواهد شد. هنوز اطلاعاتی به طور مستقیم از این تیم دریافت نشده است.

تومک و الیزابت به خانه برگشتند

تومک مکیوویچ و الیزابت روول 23 ژانویه از ارتفاع 7200 متری به کمپ اصلی برگشتند. آنها برنامه ای برای حمله به قله و بررسی مسیر از ارتفاع 7500 متر تدوین کرده بودند. هدف آنها تراورس از سمت شمال شرقی به مسیر کینشوفر برای رسیدن به  ارتفاع 7600 متر بود و از آنجا اقدام برای حمله به قله. به هر حال یخ زدگی و کمبود مواد غذایی و گاز آنها را مجبور به برگشت به کمپ 4 کرد. آنها 24 ژانویه کمپ اصلی را نیز ترک کردند.

Simone Moro with Elisa and Tomek before the duo's departure.

تومک مکیوویچ، سیمونه مورو و الیزابت روول

منبع :http://mountainflowers.blogfa.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد