گروپی شاخه وانی هه ڵو
گروپی شاخه وانی هه ڵو

گروپی شاخه وانی هه ڵو

همراحت

 6f7dawe53jvpv8hok633.jpeg

 سایتی به این آدرس  وسیله ای به نام همراحت را برای استفاده بانوان در طبیعت معرفی کرده که مشابه قیف ادرار بانوان است که قبلا" مطلبی در باره آن در اینجا منتشر کرده بودیم ، با تشکر از فرشید داودی عزیز برای ارسال این لینک ، ظاهرا" این وسیله تحت لیسانس شرکت pee-mate   کشور هلند تولید می گردد ، برای تهیه آن فرمی در سایت مذکور پیش بینی شده که با تکمیل آن می توانید این وسیله را دریافت کنید. 

منبع:http://mountainflower.blogfa.com/


گرم شدن هوا و خطر وقوع بهمن:

گرم شدن هوا و خطر وقوع بهمن:


Scotland's Cairngorms

انجمن پزشکی کوهستان ایران: طبق گزارش سایت RockandIce.com به تازه گی برا اثر وقوع بهمن سه نفر دیگر در کایرنگورمز (Cairngorm) در اسکاتلند جان خود را از دست دادند. اخیرا در اسکاتلند چهار نفر دیگر نیز در ۱۹م ماه ژانویه امسال بر اثر ریزش بهمن جان خود را از دست داده بودند.

این سه نفر بر اثر وقوع بهمن در منطقه یاد شده زیر بیش از ۳ و نیم متر برف (۱۲ فوت) مدفون شده بودند که علی رغم امداد سریع و اعزام آنها به بیمارستان جان خود را از دست دادند. دو تن از جان باختگان (یک آقا و یک خانوم) درست بعد از اعزام هوایی به درمانگاه رویال شهر ابردین فوت شدند و نفر سوم (آقا) بر اثر شدت جراحات وارده درگذشتند. در این حادثه ۹ نفر دیگر نیز بر اثر لغزش مجروح شده اند. این سایت در پایان گزارش خود متذکر شده است که در سال ۲۰۱۱ بیست و یک کوه نورد در اسکاتلند بر اثر ریزش بهمن جان خود را از دست داده اند.

اما نکته ای باید به آن توجه کرد علت این حادثه است که از دید سرویس اطلاعات بهمن ورزش اسکاتلند (Sportscotland Avalanche Information Service) این حادثه به خاطر گرم شدن آب و هواست. طبق گزارش سایت the Cairngorm Adventure Guides نیز هوای بهاری را در زمستان اسکاتلند گزارش داده است. و این همان هوایی ست که در حال حاضر در کشور ما هم با زمستان بی رمق می توان به راحتی مشاهده کرد. هوایی که در چند برنامه گذشته در زمستان امسال بخصوص در بهمن ماه گذشته در کوهستان (چه برسد به داخل شهر) مشاهده کردیم دقیقا یک هوای مطبوع بهاری ست که با طراوت خود زیاد هم خوشایند نیست، چون از همین الان می شه بهار و تابستانش رو پیش بینی کرد.

لذا در این چند وقت باقیمانده از زمستان باید یادآور شد که هوای گرم و برف های آبکی (البته اگه برفی باشه) جدی ترین خطر برای کوه نوردان به شمار می رود.

http://www.iranmountainmedicine.blogfa.com

منبع: