گروپی شاخه وانی هه ڵو
گروپی شاخه وانی هه ڵو

گروپی شاخه وانی هه ڵو

کالیمنوس نورٍث فیس

Work in progress... PROject Competition

این مطلب بی ارتباط با برگزاری جشنواره دیواره نوردی بیستون در کرمانشاه نیست ، تجربه کالیمنوس نورث فیس شاید برای دیواره نوردان و برگزار کنندگان جشنواره بیستون جالب باشد.

ده سال پیش آریس تئودوروپولوس آکا ، ضلع شمالی صخره ای را در جزیره ای در یونان از فاصله ای دور در دریا مشاهده کرد که خوشبختانه چهار سال بعد جاده ای به سمت آن جزیره کشیده شد و روز دوم او به آنجا رفت و حالا 30 مسیر سنگنوردی روی همان صخره ای که او کشف کرده ایجاد شده که 20 مسیر آنرا آریس خودش ایجاد کرده ، او آنجا را "باغ اسرار" نامید زیرا نمی خواست عده زیادی در آنجا رفت و آمد داشته باشند ، حالا آریس شگفت زده است که می بیند باغ اسرار او کشف شده و 40 سنگنورد از مسیرهای مختلف آن بالا و پائین می روند ، نقطه های آبی علامتگذاری او توجه دیگران را جلب کرده و اسرار برملا شده . این صخره 100 متر از سطح دریا بالاتر است و نسیم فرحبخشی در آنجا می وزد که دلیل منطقی برای انتخاب این نقطه توسط ستاره های سنگنوردی جهان است .

ادامه مطلب ...

حفظ و نگهداری از چادر کوهنوردی

از آنجا که چادر از پارچه ساخته شده است، در تماس با اجسام تیز و برنده به سرعت پاره می شود به همین جهت باید در بسته بندی آن دقت شود تا میخ های چادر و تیرکها در کیسه ای محکم و به طور جداگانه در کنار چادر جای گیرد و از قرار دادن آنها در لا به لای چادر به صورت بدون حفاظ خودداری کنید .

2- هیچگاه چادر را بصورت خیس جمع نکنید و اگر مجبور به این کار شدید در اولین فرصت آن را از کیسه مخصوص چادر خارج کرده و در هوای آزاد خشک نمائید .

3- برای بیشتر شدن دوام کف چادر بهتر است قبل از نصب آن در زیر چادر پارچه و یا زیر انداز قرار دهید تا از برخورد مستقیم آن با سطح زمین جلو گیری شود .

4- بند های چادر را در حد لازم کشیده و سفت نمائید چرا که فشار بیش از حد موجب پاره شدن بند و یا بدنه چادر می شود .

5- برای باز و بسته نمودن زیپ های چادر از دو دست استفاده کنید و بصورت صاف و بدون زاویه آنها را باز و بسته نمائید .

6- تیرکها و میخها را همیشه در کیسه مخصوص آنها حمل کنید و از پخش کردن آنها در موقع نصب و یا جمع آوری چادر خود داری نمائید تا در زیر پا کج و شکسته نشوند و ضمنا از گم شدن آنها جلوگیری شود .

7- همواره بعد از جمع آوری میخها و تیرکها آنها رابشمارید و از کامل بودن آنها در قبل و بعد از برنامه مطمئن شوید .

8- از قرار دادن چادر در کنار مواد نفتی و شیمیائی و شستن آن با این مواد جدا خود داری نمائید .9- هرگونه پارگی حتی کوچک و آسیب جزئی را قبل از زیادتر شدن آن و قبل از اجرای یک برنامه کنترل و ترمیم نمائید

منبع:http://siyalan.blogfa.com

بازهم حادثه

افتادن در کمتر از آنی و جبران خسارت ناممکن. در سنگ اولین اشتباه آخرینش است در دوچرخه هم اگر آخرین نباشد از انگشتان کمتر است حادثه ای که به در بری جان را سالم.

پنج شنبه شب دو هفته پیش یکی از همرکابان دچار حادثه شد و به شکل معجزه آسایی نجات پیدا کرده. از کلیه دوستان خواهشمندیم از رکابیدن به تنهایی و بدون تجهیزات به ویژه کلاه ایمنی و حرکت در مسیرهای پرترافیک جدا خودداری نمایند.شاید یکبار بیشتر پیش نیاید حادثه. خیلی حواستون ششدانگ باشه!! 

منبع:http://adoroshk.blogfa.com

گرفتگی عضلانی یا کرامپ عضله

گرفتگی عضلانی یا کرامپ عضله

گرفتگی عضلانی یا کرامپ عضله هنگامی رخ می‌دهد که یک عضله به طور غیرارادی منقبض می‌شود. این عارضه معمولا هنگام ورزش یا سایر فعالیت‌های جسمی رخ می‌دهد، اما عضله ممکن است حتی در هنگام خواب دچار گرفتگی یا اسپاسم شود.این گرفتگی به دلایل گوناگون نظیر استفاده مفرط ازعضلات، کشیدگی عضلانی، فعالیت یا عدم فعالیت طولانی مدت ، کم آبی ‏‏بدن یا آسیب و ... ایجاد می شود.
گرفتگی عضلانی می تواند به چند روش ساده خانگی درمان شود، به همین منظور چند نوع از این ‏‏درمان های سریع گرفتگی عضلات در ادامه ارائه می شود.‏.....


ماساژ ملایم‏: یک ماساژ ملایم می تواند به کاهش گرفتگی عضلات شما کمک کند.آن قسمت از بدنتان را که احساس می کنید دچار گرفتگی ‏‏عضلانی شده است با بیوفریز مالش دهید.این مالش جریان خون ناحیه مبتلا را بهتر می کند و عضلات گرفته را تسکین می ‏‏دهد.

بیوفریز یک مسکن موضعی است که برای تسکین درد عضلات ، آرتروز، کمر، کتف، کشیدگی گردن، اسپاسم عضلانی، زانو، ‏‏لگن و پشت ران، قوزک پا و مفاصل آرنج موثر است.

‏دوش داغ: یک وان گرم یا دوش داغ نیز می تواند به کاهش گرفتگی عضلانی کمک کند. اجازه دهید آب داغ قابل تحمل روی ‏‏عضلات گرفته تان جاری شود.گرما، موجب رفع گرفتگی عضلات و شل شدن آنها خواهد شد.‏

کشش: در صورت گرفتن ماهیچه ساق پاهایتان ، این روش را امتحان کنید. در حالیکه انگشت پایتان رو به بالا قرار دارد ، پاهایتان را ‏‏به سمت سرتان بکشانید. 30 دقیقه در همین حالت بمانید. این اقدام به شل شدن عضلات کمر و رانتان نیز کمک خواهد کرد و در ‏‏صورت گرفتگی عضلات جلوی رانتان ، پاهایتان را به سمت سرین تان بکشانید و 30 دقیقه در همین حالت بمانید.

یک برنامه منظم ‏‏کشش عضلات می تواند به حفظ انعطاف پذیری و آرامش عضلات شما کمک و از گرفتگی های بعدی پیشگیری کند.‏

کمپرس سرد یا گرم:‏

مالش یک کیسه یخ روی ناحیه مبتلا به مدت تقریبا 10 دقیقه یا تا زمان قرمز شدن موضع ، به شل شدن و رفع گرفتگی عضلات ‏‏کمک میکند. علت قرمزی موضع این است که سلول های قرمز خون عضلات را گرم می کنند.‏

کمپرس گرم نیز روش خوبی است که ‏شما می توانید با استفاده از یک حوله گرم یا پتوی برقی جریان خون موضع را تحریک کنید و ‏عضله گرفته را تسکین دهید.

‏آبرسانی: ممکن است گرفتگی عضلات به علت کم آبی بدن نیز رخ دهد. هر روز آب فراوان بنوشید و همواره مایعات از دست رفته بدنتان را به ‏‏طور روزانه جبران کنید.

‏رژیم غذایی سالم:‏ ممکن است گرفتگی عضلانی مکرر شما نشانه کمبود یک ماده غذایی در بدنتان باشد. کمبود مواد معدنی نظیر پتاسیم و کلسیم می ‏‏تواند موجب گرفتگی عضلات شود. مواد غذایی سرشار از کلسیم مانند ماست و شیر و هم چنین مواد غذایی غنی از پتاسیم نظیر موز ‏و ‏سیب زمینی را به رژیم غذایی تان اضافه کنید و می توانید از یک پزشک برای تهیه یک برنامه غذایی متعادل کمک بگیرید.

‏چای بابونه:‏ چای بابونه حاوی یک نوع اسید آمینه به نام گلیسین است که به آرامش عضلات کمک می کند. برای کاهش گرفتگی عضلات باید ‏‏حداقل 5 فنجان در روز از این چای بنوشید.‏

عسل:‏ شما می توانید با میل کردن روزانه 2 قاشق چایخوری عسل با غذا، از عود گرفتگی های عضلات ساق پا و پایتان پیشگیری کنید.‏

خردل یا آب نمک:‏ برای رفع گرفتگی عضلات یک قاشق خردل یا کمی آب نمک میل کنید.‏

سرکه سیب:‏ این نوع سرکه یک منبع غنی از پتاسیم است. مخلوطی از یک قاشق چایخوری عسل، 2 قاشق چایخوری سرکه سیب و آب گرم ‏‏بنوشید. ‏ 

منبع:http://grwhezagros.blogfa.com

صعود موفق «قیچی‌ساز» و «قلیپور» به قله‌ی «ماناسلو»

«عظیم قیچی ساز» و «مهدی قلیپور» دو هیمالیانورد کشورمان موفق شدند قله‌ی 8163 متری «ماناسلو» را صعود کنند.

این دو کوه‌نورد ساعت ۵ صبح شنبه به وقت محلی از کمپ‌۴ عزیمت خود را به سمت قله آغاز کردند و ساعت ۱۱:۱۵‌ به وقت محلی (حدود 9 صبح به وقت تهران) موفق به صعود «ماناسلو» بدون استفاده از کپسول اکسیژن شدند.

این دو کوه‌نورد هم‌اکنون در حال بازگشت به کمپ‌های پائین‌تر هستند.

ضمن تبریک به این عزیزان، بازگشتی توأم با صحت و سلامتی را برایشان آرزو داریم.

شایان ذکر است: «عظیم قیچی ساز» با صعود به قله‌ی «ماناسلو»، تعداد صعودهای خود به قلل بالای 8‌هزار متر دنیا را دو رقمی کرد و به 10 قله رساند. وی تنها صعود به 4 قله‌ی دیگر (لوتسه، ماکالو، چوآیو و شیشاپانگما) را تا پیوستن به باشگاه‌8 هزارمتری‌های دنیا پیش رو دارد.

گفتنی است: این دومین صعود «مهدی قلی پور» به قلل بالای 8 هزار متر دنیاست. وی پیش‌ از این موفق شده بود قله‌ی «گاشربروم2» را نیز صعود کند.  

منبع:http://siyalan.blogfa.com

جام جهانی لید آتلانتا

پنجمین مرحله منتایج پنجمین مرحله جام جهانی لیدسابقات جام جهانی در امریکا – آتلانتا در 29 و 30 سپتامبر برگزار شد و نتایج زیر بدست آمد:

بخش

مقام

نام ورزشکار

کشور

تعداد کل شرکت کنندگان

زنان

اول

جین کیم

کره جنوبی

33 نفر

دوم

مینا مارکویک

اسلوونی

سوم

ماجا ویدمار

اسلوونی

بخش

مقام

نام ورزشکار

کشور

تعداد کل شرکت کنندگان

مردان

اول

رامون جولیان

اسپانیا

31 نفر

دوم

جاکوب شوبرت

اتریش

سوم

رومین دسگرتگز

فرانسه

مسیر مسابقه مردان بلندترین در طول تاریخ رقابتهای جام جهانی بود , 35 متر با 72 حرکت و درجه 8C علاوه بر آن پنج متر مورب پای مسیر و مسائل بدیهی محدودیت زمان نیز وجود داشت اما رامون کوچک دوباره بر شوبرت اخراجی مرحله قبل غلبه کرد آنهم برای یک نیم گیره در مرحله نیمه نهائی ، مسیر زنان نیر بسیار بلند بود ، 20 متر از سالنی غول پیکر ، جین کیم هم به دلیل نتیجه بهتر در مرحله نیمه نهائی بر مینا مارکویک غلبه کرد اگرچه مینا در مرحله مقدماتی بهتر بود. نکته جالب این بود که هیچکس جرأت نکرد در محل قرنطینه با خود تلفن همراه داشته باشد ، نه نفر ته جدول امریکای شمالی ها بودند و بهترین نتیجه آنها نفر پانزدهم بود ، در بخش زنان نیز وضعیت امریکائی ها به همین ترتیب بود و دوازده نفرآخر را تشکیل دادند ، در مقابل آنها 16 اروپائی و آسیائی وجود داشتند، بهترین تفسیری که از این موضوع می توان انجام داد این است که اروپائی ها برای سری مسابقات رده سنی جوانان سازمان یافته تر و آموزش دیده ترظاهر شدند. لازم به ذکر است ساشا قهرمان ترکیبی سال 2011 به دلیل آسیب دیدگی در این مرحله نیز حضور نداشت ، ساشا همانی است که با افتخار می گفت تاکنون آسیب ندیده است ! 
منبع:http://mountainflower.blogfa.co

کارت قرمز برای قهرمان نامی

شوبرت و مک کول

چهارمین مرحله رقابتهای جام جهانی رشته لید از 21 تا 22 سپتامبر در شهر پور(بلژیک) نتایج زیر را به همراه داشت :

بخش زنان

بخش مردان

1-جین کیم – کره جنوبی

1-رامون جولیان – اسپانیا

2-جوانا ارنست – اتریش

2- سدریک لاشات – سوئیس

3-مگدلنا راک – اتریش

3-رومین دسگرنگز – فرانسه

4- مینا مارکویک – اسلوونی

4- ساچی آما - ژاپن

اتفاق عجیبی که در این دوره افتاد گرفتن کارت قرمز توسط جاکوب شوبرت قهرمان هفته گذشته مسابقات قهرمانی جهان در پاریس و هفت دوره مسابقات جام جهانی رشته لید بود که منجر به حذف او از این مرحله شد، داور مسابقه دلیل این کار را نگاه کردن او به موبایل اعلام کرد ، جاکوب که کاملا" از این واقعه عصبانی شده بود گفت که این تصمیم خیلی مسخره است زیرا داور دید که من دارم ساعت را چک می کنم و بقیه هم همین کار را می کردند ، شان مک کول نماینده قهرمانان نیز اعلام کرد که قضاوت اشتباه بوده و حداکثر مجازات چنین حرکتی کارت زرد است . این حادثه جبران ناپذیر هشتمین قهرمانی جام جهانی را برای جاکوب دشوار می سازد ، دومین بار است که چنین مجازات سنگینی برای یک قهرمان نامی در نظر می گیرند ، سال 2005 رامون جولیان که تا مرحله نیمه نهائی پیشتاز بود به دلیل اشتباه در زمان قرنطینه (مرحله نهائی ) مجازات شد و از ادامه مسابقات بازماند. 

منبع:http://mountainflower.blogfa.com

تمرین فضانوردی در غار

untitled.jpg

مقام رسمی آژانس پروازهای فضائی اروپا در شهر پاریس اعلام کرد:

یک تیم بین المللی از فضانوردان برای تمرین کار گروهی و آموزش مهارتهای سرپرستی برای یک تیم چند فرهنگی جهت کار در ایستگاه فضائی، به مدت 6 روز در عار تمرین کردند ، سفینه این تیم از مقر ESA در پاریس به فضا فرستاده خواهد شد .

خانم لردانا بیسونه طراح این دوره اعلام کرد : " شباهتهائی بین کار در غار و کار در فضا وجود دارد ، عارنورد که او در اینجا آنرا Cavenauts به تاسی ازAstronauts (فضانورد)می نامد باید خود را با محیطی کاملا" جدید وفق دهد ، کار و زندگی در زیرزمین مستلزم هماهنگی بین جسم و ذهن است و در این دوره فرصتی بوجود آمد تا روشهای زندگی در فضا شبیه سازی شود. گامبرداری در غار شبیه به گامبرداری در فضا است ، شما بطور مستمر باید در استفاده صحیح از ابزارها و رعایت نکات ایمنی هنگام پیمایش مسیر و عبور از موانع جوانب احتیاط را درنظر بگیرید که متناظر با "مناطق غیر قابل لمس یا تماس" و "مناطق خارج" در فضا است که باید از آنها پرهیز کرد"

شرکت کنندگان در این برنامه شش روزه غارنوردی از کشورهای ایالات متحده ، ژاپن ، کانادا، روسیه و دانمارک بودند . 

منبع:http://mountainflower.blogfa.com