گروپی شاخه وانی هه ڵو
گروپی شاخه وانی هه ڵو

گروپی شاخه وانی هه ڵو

راه شیری پروژه آینده اسکار کادیاک


 کوه نورد 61 ساله کاتالان ، اسکار کادیاک که برای پیوستن به باشگاه هشت هزارمتری ها فقط صعود به برودپیک را کم دارد ، از اجرای پروژه منحصربفرد خود " راه شیری " در بهار سال آینده خبر داد ، این مسیر پاساژی است بین گیاچونگ گانگ به ارتفاع 7952 متر (بلندترین هفت هزارمتری دنیا و پانزدهمین قله بلند جهان)  و چوآیو (8201) ، مسیری به مسافت 7 کیلومتر بین نپال و تبت که کادیاک آنرا 1+14 نامیده ، او قبل از تکمیل 14 قله بلند جهان خیال دارد این پروژه را تکمیل کند ، کادیاک در کمتر از 24 ماه ، شش قله هشت هزارمتری را صعود کرده و برای پیمودن راه شیری در انتظار پاسخ اسپانسرها و تأمین هزینه 48000 یورو است ، این کوهنورد جان سخت علاوه بر هشت هزارمتری ها در اکسپدیشن های بیشماری در سرتاسر دنیا حضور داشته ، کنیا ، الجزیره ، آند ، پاتاگونیا و... او که عکاس و فیلمبردار حرفه ای در ارتفاعات است ، سال 2000 در مستندی که شرح صعود جرج مالوری و اندرو ایرواین بود نیزحضور داشته .

منبع:http://mountainflowers.blogfa.com/

در کوهستان اگر گم شدید چکار باید بکنید؟


در کوهستان اگر گم شدید چکار باید بکنید؟


توقف کنید


اگر دریافتید که مسیر را گم کرده اید و دارید داخل بوته زار یا جنگل راه می روید و یا در کولاک و برف گیر کرده اید ( دید کم به علت ابرها / برف درحال وزیدن / مه ) , از این فکر بیرون بروید که امیدوارانه به جلو حرکت کنید.توقف کنید.کمی صبر کنید. به اطراف نگاه کنید و به صداها گوش کنید.

ازهمدیگر جدا نشوید

گروه های دو یا چند نفره به ندرت بطور خطرناکی گم می شوند به شرطی که همراه هم باشند. کسی را برای جستجو به جلو نفرستید... در عوض فردی را به عنوان عقب نگهدار بگمارید تا دنبال افراد جا مانده باشد.

فریاد بزنید
 
ادامه مطلب ...

شرایط و قوانین کوهنوردی در زمستان:


شرایط و قوانین کوهنوردی در زمستان:


انجمن پزشکی کوهستان ایران: به اعتقاد بسیاری از دوستداران ورزش، به خصوص آنهایی که فصل زمستان را دوست دارند، کوهنوردی در این فصل بسیار لذت‌بخش است اما لازمه کوهنوردی در زمستان، دقت بیشتر، رعایت نکات ایمنی و همچنین تدارک مناسب است. در این خصوص نظرات  آقای مهدی داور‌پور را می خوانیم.

چرا کوهنوردان در برف و سرمای زمستان هم کوهنوردی می‌کنند؟

به باور ما، کوهنوردی در فصل زمستان تمرین کاملی از کوهنوردی است و ‌مهارت و توانایی افراد را حتی برای صعود به کوهستان‌های دوردست افزایش می‌دهد. در این نوع برنامه‌ها باید بدانیم که در هوای سرد زمانی که کفش‌های بزرگ و لباس‌های ضخیم ما را محدود می‌کنند، به خصوص وقتی که کوله‌پشتی سنگینی را حمل می‌کنیم، چگونه باید کوهنوردی کنیم. باید یاد بگیریم چطور با سرعت حرکت کنیم در حالی که زیر پایمان برف‌های نرم قرار دارند. در کوهنوردی زمستانی باید به خود متکی باشیم، بتوانیم خودمان را گرم نگه داریم، مهارت‌های لازم برای شب ماندن در کوهستان را بیاموزیم، سیستم خواب خود را کنترل کنیم، صحیح نفس بکشیم و پیش‌بینی شرایط جوی را آموزش دیده باشیم.

این آموزش‌ها ضروری است؟ . . . .

  ادامه مطلب ...

فری سولو دیواره 500 متری


 alex honnold north face El Sendero Luminoso El Potrero Chico mexico climb climbing

Free solo= یا عنوان خلاصه تر soloing به زبان بریتانیایی ، شکلی از صعود آزاد است که سنگنورد بدون طناب ، هارنس و ابزار حمایت و تنها به اتکاء قوای فیزیکی و توانایی خود در سنگنوردی ، صعود می کند. فری سولو نباید با صعود آزاد اشتباه گرفته شود که در آن از تجهیزات برای ایمنی و جلوگیری از سقوط استفاده می شود اما در خود صعود کمک و دخالتی ندارد.

 آلکس هانولد مسیر ال سندرو لومینوسو 5.12d   در ال پوتررو چیکو مکزیک را به صورت فری سولو صعود کرد ، این مسیر 500 متری جبهه آهکی ال تورو(The Bull = گاونر) شامل 15 طول اسپرت است که 11 طول آن درجه 5.12/+7a/7c است. سیدار رایت یکی از همنوردان همیشگی او گفته که آلکس این دستاورد را بی اهمیت جلوه داده اما من با اطمینان اعلام می کنم که او بالاترین سطح دیواره نوردی سولو را در تمامی دوران بدست آورده ، بنا به گزارش Outside Report سیدار هفته گذشته در مکزیک به هانولد ملحق شده و با هم روی این مسیر تمرین کرده اند و چهار بار آنرا صعود کرده اند و همچنین یک خروجی روی مسیر برای رسیدن به قله اصلی ال تورو ایجــــــاد کرده اند.

منبع:http://mountainflowers.blogfa.com/