گروپی شاخه وانی هه ڵو
گروپی شاخه وانی هه ڵو

گروپی شاخه وانی هه ڵو

شوانا ستاره ای نوظهور

 سایت  8a  با تیتر  شووانا کوکزی درخشان ترین ستاره نوظهور اینطور نوشته :

شوانا (سنگنورد 19 ساله بریتانیائی ) از سال گذشته تاکنون پیشرفته خیره کننده ای داشته ، در شش مرحله مسابقات جام جهانی بولدر جزء چهار نفر اول بوده ، بعد از مسابقات ویل (امریکا) که در آن مقام دوم را کسب کرد ، چهار 8A  را صعود کرد از جمله Mind Matters/8A+  در گوانلا پس جائیکه مسیر Dark horse/7C+ را بصورت فلش پشت سر گذاشت ، او می گوید : " رازی در کار نیست فقط از سنگنوردی لذت می برم و تمرین یا تلاش خیلی خاصی انجام نمی دهم ، جدای از سنگنودری تمرین یا برنامه ویژه دیگری ندارم " از برنامه هایی که در ادامه سال 2012 دارد اینطور می گوید:  " توضیح خاصی ندارم فقط می خواهم تلاش فراوان و توام با لذتی از سنگنوردی داشته باشم ، دوست دارم احساس کنم از لحاظ فیزیکی و روحی از حضور در رقابتهای جام جهانی بهره لازم را برده ام و حقیقتا" برای دوره های سال بعد با آمادگی در انتظار خواهم بود ، سفر کوتاهی به Magic Woods خواهم داشت اما فکر کنم آنجا حالا فوق العاده گرم باشد و بعد از آن در رقابتهای ستاره های سنگنوردی آدیداس ، جام جهانی بولدر در مونیخ و قهرمانی پاریس و یک سمپوزیوم سنگنوردی زنان در لیورپول بریتانیا بعنوان یک رویداد ملی در 13  اکتبر شرکت خواهم کرد ، بعد از اینها امیدوارم دوباره بتوانم به امریکا برگردم."


منبع:http://mountainflower.blogfa.com/

مرگ کوه‌نورد تبریزی در کوه کیامکی جلفا !

مرگ کوه‌نورد تبریزی در کوه کیامکی جلفا !

انجمن پزشکی کوهستان ایران: صعود کوه‌نورد تبریزی به ارتفاعات 3 هزار و 810 متری کیامکی جلفا ناتمام ماند. باشگاه خبرنگاران جوان:‌ مدیرکل اداره امور جوانان و ورزش آذربایجان شرقی گفت : پیرمرد 60 ساله به همراه دوستان خود قصد صعود به قله این کوه را داشت که در بر اثر سقوط جان باخت.

"محمودی" گفت : امدادگران جسد این مرد کوه‌نورد را در منطقه صعب العبور و یخبندان دره قلج کشف کردند. 

کوه‌های کیامکی مشرف به هادی شهر( از توابع جلفا ) با طبیعتی زیبا و آبشارهای فراوان همه ساله در فصل بهار پذیرای خیل عظیمی از کوه‌نوردان و دوستداران طبیعت است. 


منبع:http://www.iranmountainmedicine.blogfa.com/

سرانجام پس از ۴ماه جستجو در کرکس:

سرانجام پس از ۴ماه جستجو در کرکس:

پیکر آخرین کوهنورد کاشانی پیدا شد

روزنامه کاشان- پیکر «علی بهادری نژاد» کوهنوردی که در ۲۱ بهمن ۹۰ در ارتفاعات کرکس در بهمن ناپدیدشده بود امروز پیدا شد.kohnavardaan karkas1 خبر فوری/پیکر آخرین کوهنورد کاشانی پیدا شد

به گفته «ناصر دانش» مسئول کمیته فنی هیئت کوهنوردی کاشان تیم جستجوی ۶ نفره ای که امروز به ارتفاعات کرکس رفته بود موفق شد پیکر علی بهادری نژاد را پیدا کند.

گفتنی است نامبرده همراه ۵ نفر ا همنوردان اش در ارتفاع ۳۵۰۰ متری کوه کرکس در حادثه بهمن مفقود شده و تا پیش از این جنازه ۴ نفر از ایشان به اسامی ابراهیم علیجان زاده، حسین تمنایی،مهدی احمدیان و مهدی صباغی توسط تیم های جستجوی هیئت کوهنوری پیدا شده بود. 

اخبار تکمیلی در اولین فرصت منتشر می گردد. 

منبع:کوهنوشت

درای تولینگ بر روی دیواره‌ی علم‌کوه!

درای تولینگ بر روی دیواره‌ی علم‌کوه!

در پست قبلی خبر از آمدن مارکوپرزل، لوکا لندیک و امانوئل پلیسیه به ایران دادم، در تماس تلفنی با ابراهیم نوتاش، او گفت که این سه نفر در دهه‌ی دوم مهر امسال (۱۳۹۱) به ایران می‌ایند تا پیش از شروع جشنواره‌ی بیستون، دیواره‌ی  علم‌کوه را به روش درای‌تولینگ صعود کنند.

با جند نفر از دوستان در این مورد صحبت کردم و همگی بر این نظر بودند که نیش کرامپون و ضربه‌ی تبر، یگانه دیواره‌ی گرانیتی ایران را آسیب خواهد زد و لازم است که این سه نفر را از صعود با این روش منصرف کنیم.

لازم دیدم که این موضوع را به نظرخواهی بگذارم تا همه در مورد آن بیندیشند و صحبت کنند.

در نگاه اول، این کار ماجراجویانه، هیجان انگیز و حتی شابد تحسین برانگیز به‌نظر می‌رسد، اما اگر ضربه‌ی تبر سینه‌ی این یگانه دیواره‌ی گرانیتی را مجروح سازد، بهتر آن است که در روش صعود تجدید نظر کنیم و یا حتی از صعود منصرف شویم. شاید برای تیم پر قدرت «مارکو، لوکا و منی» گشایش یک مسیر نو بر روی دیواره زیباتر باشد.

هم اکنون در بیشتر کشورهای غربی به‌ویژه انگلستان و آمریکا قانون‌ها و دستورکارهای بسیار سخت‌گیرانه‌ای وجود دارند که روی‌کرد آنها حفاظت از طبیعت و محیط‌های کوهستانی است. در بیشتر سایت‌های سنگ‌نوردی خبری از رول بر روی مسیرها نیست و صعود با روش ابزارگذاری انجام می‌شود و این در حالی است که گروهی از سنگ‌نوردان و دیواره‌نوردان ایرانی با بی‌رحمی و بی‌ملاحظه‌ای هر روز در کار زخمی کردن کوه‌ها هستند، کافی است همین جمعه‌ی پیش رو، به بند یخچال بروید و همه جای آن را وارسی کنید، خواهید دید که حتی یک سنگ سالم در «بندیخچال» ، این اثر طبیعی یکتا وجود ندارد؛ تعدادی از سنگ‌ها مانند سنگ شکاف (آلبرت) شاهد بی‌رحمانه‌ترین آسیب‌ها بوده‌اند و تقریبا همیشه یک نفر را در حال سوراخ‌کاری یا چکش زدن بر روی آن می‌بینی!

با درای تولینگ بر روی دیواره‌ی علم‌کوه موافقید؟ یا مخالف؟ 

منبع:http://aramkuh.blogfa.com/

بیستون ۲

بیستون ۲

مارکو پرزل به ایران می‌اید!

مارکو پرزل،  کوه‌نورد و دیواره‌نورد اسلونیایی و برنده‌ی دو کلنگ طلایی امسال به ایران می‌اید تا در بیستون ۲ شرکت کند. او این‌بار هم به همراه مارکو لندیک و امانوئل پلیسیه به بیستون خواهد آمد.

به یاد می‌اوریم که مارکو، لوکا و منی پلیسیه (فرانسوی) در سال ۱۳۸۹ و در جریان جشنواره‌ی بیستون مسیر گربه‌ی ایرانی را گشایش کردند.

مارکو گزارشی از سفر خود به ایران برای شرکت پاتاگونیا ارائه کرده است که از اینجا قابل دسترسی است.

پ ن

مارکو، ایران را خلاف آن چیزی می‌یابد که رسانه‌های غربی تبلیغ می‌کنند - بشنوید

پ ن

با سپاس از ابراهیم نوتاش


منبع:http://aramkuh.blogfa.com/

حرکاتی برای تقویت عضلات شکم- قسمت اول

حرکاتی برای تقویت عضلات شکم- قسمت اول


انجمن پزشکی کوهستان ایران: از راه‌هایی که می‌توانید برای کاهش وزن انتخاب کنید، پیروی از یک رژیم غذایی مناسب است. اما اگر بخواهید پس از سوزاندن چربی، ظاهری متناسب داشته باشید، باید همراه با رژیم غذایی به انجام حرکات ورزشی بپردازید تا عضلات شما ورزیده شوند و ظاهر زیبایی پس از سوختن چربی‌ها به بدنتان بدهند.


یکی از نقاطی که حجم زیادی از چربی در آن جمع می‌شود، شکم است. برای آن که پس از سوزانده شدن چربی شکم عضلات شکمی ظاهر مناسبی داشته باشد،‌ می‌توانید حرکات زیر را همراه با رژیم غذایی به کار بندید.

حرکت اول: همانند حرکت شنا روی زمین قرار بگیرید، اما روی ساعدهای خود تکیه کنید. آرنج‌های شما باید زیر سینه قرار بگیرند و انگشتان دست باید رو به سمت یکدیگر و زیر صورت باشند. سعی کنید مدتی را به همین حالت سپری کنید. برای شروع ۱۵ تا ۲۰ ثانیه کافی است. می‌توانید به مرور این مدت را افزایش دهید.

حرکت دوم: . . . 


ادامه مطلب ...