گروپی شاخه وانی هه ڵو
گروپی شاخه وانی هه ڵو

گروپی شاخه وانی هه ڵو

انصراف تیم سوم نانگاپاربات

La expedición Justice for All durante su intento al Nanga Parbat invernal. Enero 2016

 تیم کشور لهستان در سمت روپال

از پنج تیمی که در این فصل در حال تلاش روی نانگاپاربات هستند فقط دو تیم باقیمانده، تیم بین المللی به سرپرست آلکس تکسیکون که روی مسیر کینشوفر در حال تلاش است و تیم سیمونه مورو که روی مسیر مسنر تلاش می کند.

این خبر هنوز به طور قطعی تایید نشده  زیرا امکانات ارتباطی تیم رویای نانگا (عدالت برای همه) محدود است اما به نظر می رسد که تیم لهستانی ها به سرپرستی مارک کولونفسکی تصمیم به ترک نانگاپاربات و بازگشت به خانه را دارد. دلایل اصلی آنها فقدان منابع مالی و هفته ها انتظار برای ورود پنجره شرایط جوی خوب است.

قبلا اطلاعات دریافتی حاکی از این بود که  روز شنبه آنها از قدمگاه مازنو در ارتفاع حدود 7500 متری مسیر شل عبور کرده اند، دهها متر بالاتر از حدی که تومک مکیوویچ و الیزابت روول در مسیر هرمان بوهل به آن دست یافته بودند. قرار گرفتن در معرض سرمای شدید و عدم تحمل ارتفاع بالا در نهایت این دو نفر را مجبور به ترک کوهستان کرد.

فقط دو تیم باقیمانده

تیم بین المللی متشکل از آلکس تکسیکون، دانیل ناردی و علی سدپارا که روی مسیر کینشوفر تلاش می کند موفق شده است تا کمپ 3 به ارتفاع 6700 متر را ثابت گذاری کند و در حال حاضر در کمپ اصلی بسر می برد، آنها با سیمونه مورو و تامارا لانجر ملاقات داشته  و تجربیات و دیدگاههای خود را به اشتراک گذاشته اند.

پیش بینی شرایط جوی ورود باد شدید را اعلام کرده که احتمالا حدود 10 روز یا بیشتر در نانگاپاربات باقی خواهد ماند، بنابراین آنها از عدم فعالیت، تحمل سرما و آنچه که بر سر ثابت گذاری ها خواهد آمد ناراحت هستند. آنها با شرایط بسیار پیچیده ای به دلیل یخ زدگی مسیر مواجه هستند و ارزیابی گزینه های بعدی نیز نتیجه ای نداشته اشت.

سیمونه مورو و تامارا لانجر امسال هنوز به ارتفاع 7000 متر نرسیده اند و بطور کلی این پنج کوه نورد تصمیم دارند که در زمان انتظار برای بهتر شدن شرایط جوی در کمپ اصلی به پارو کردن برف خود را مشغول کنند تا ببینند آیا امسال اولین صعود زمستانی نانگاپاربات امکان پذیر خواهد شد یا خیر.

Los cinco alpinistas que quedan en el CB del Diamir: Simone Moro, Álex Txikon, Daniele Nardi, Ali Sadpara y Tamara Lunger

پنج کوه نورد باقیمانده در کمپ اصلی جبهه دیامیر (چندان امیدوار بنظر نمی رسند!)

منبع :http://mountainflowers.blogfa.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد