گروپی شاخه وانی هه ڵو
گروپی شاخه وانی هه ڵو

گروپی شاخه وانی هه ڵو

200 هزار صعود سالانه به فوجی یاما!

کوه فوجی به عنوان نخستین نقطه شرقی کره‌زمین که هرروز آفتاب تابان را لمس می‌نماید اکنون به یکی از پرجاذبه ترین نقاط کشور ژاپن برای صعودو بازدید تبدیل گردیده. 

این آتشفشان 3776 متری، واقع درمنطقه یاماناشی و استان شیزوئوکا، در سال 2013 به فهرست میراث جهانی یونسکو درآمد و به عنوان یک "عبادتگاه" و  "سرچشمه هنر" هر ساله میزبان خیل انبوهی از گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد. 
براساس آمار ارائه شده از سوی وزارت محیط زیست ژاپن که در ماه اوت انجام گرفت سالانه بالغ بر 200 هزار گردشگر و کوهنورد اقدام به بازدید و صعود از فوجی یاما می نمایند. در این میان 30% بازدیدکنندگان اوایل هفته و 20% از حاضران در پایان هفته را گردشگران خارجی تشکیل می‌دهند. بسیاری از گردشگران خارجی هیچ سابقه‌ای درکوهنوردی ندارند و البته باتوجه به اختلاف ارتفاع قله تا دامنه کوه بیماری ارتفاع بسیار شایع بوده عمده افراد صعودهایی بسیار آرام و کند را پشت سر می نهند. طبیعی است برای این افراد صعود بیشتر از جنبه‌های ورزشی جنبه فرهنگی دارد.

اغلب گردشگران خارجی با امید دیدن نخستین جلوه‌های طلوع خورشید که آغاز صبح کره زمین را نوید می‌دهد صبح زود خود را به قله می رسانند. ایشان دربازگشت از قله نیز از چشمه‌های آب معدنی در دامنه کوه استفاده می‌نمایند.


منبع:https://kouheghaf.blogspot.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد