گروپی شاخه وانی هه ڵو
گروپی شاخه وانی هه ڵو

گروپی شاخه وانی هه ڵو

دو قلوهای رکورد دار گینس

  

نانگشی و تاشی مالک دو دختر کوه نورد 23 ساله هندی  هفته پیش در کتاب رکوردهای جهانی گینس اولین دختران دوقلویی شناخته شدند که موفق به صعود کامل هفت قله بلند هفت قاره جهان شدند .

  

پروژه آنها دو سال طول کشید، از سال 2012 تا 2014 و آخرین صعود آنها قله وینسون بلندترین قله قطب جنوب بود.  این دوقلوها علاوه بر قله های یاد شده ، قله ای بی نام به ارتفاع 6300 متر را در هیمالیای هندوستان در آگوست سال 2013 برای نخستین بار صعود کرده اند.

مادر این دوقلوها از راهی که این دختران جوان در پیش گرفته بودند می ترسیده اما عاقبت اعتراف کرده که آنها هفت بار به من ثابت کردند که ترس من بی مورد بوده.  پدر آنها نیز که یک بازنشسته ارتش است علیرغم اینکه هندوستان در زمره جوامع محافظه کار در خصوص برابری جنسبت می باشد ، تمام و کمال از دختران خود حمایت کرده و موفقیت آنها دستاورد تاریخی مهمی در بخش ورزش زنان این کشور بوده که تحت سلطه مردان بسر می برد ، آنها علاوه بر ورود به باشگاه " هفت قله " افتخار ورود به تالار مشاهیر جهان را نیز کسب نموده اند.

کاری که این دختران جوان هنگام پای گذاشتن بر روی قله ها انجام می دهند ضربه زدن به یک بشقاب فلزی با قاشق است ، مراسمی که خانواده های روستایی هندوستان موقع تولد نوزاد پسر انجام می دهند!. اقدام بی سابقه دیگری که آنها سال گذشته هنگام قرار گرفتن روی قله  اورست انجام دادند ملحق شدن به سمینابیگ دختر پاکستانی و قرار دادن پرچم های دو کشور در کنار هم و گرفتن عکس یادگاری بوده ،  پرچم دو کشوری که مدت مدیدی است در جنگ و اختلاف بسر می برند . هدف بعدی آنها پیمایش قطب شمال و جنوب با اسکی و بدست آوردن مقام گراند اسلم است . در تحقق این هدف اسپانسرهای بومی آمادگی خود را برای همیاری با آنها اعلام کرده اند.  

منبعhttp://mountainflowers.blogfa.com

نظرات 1 + ارسال نظر
کیان جمعه 26 دی‌ماه سال 1393 ساعت 11:02 ب.ظ

سلام.خسته نباشید سایتخوبی دارید

سلام ممنون از شما که به سایت ما سر زدید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد