گروپی شاخه وانی هه ڵو
گروپی شاخه وانی هه ڵو

گروپی شاخه وانی هه ڵو

کمک به زنان کوه نورد افغانی


 

" به تیم کوه نوردی تماما زن  ما برای آمادگی در صعود به بلندترین قله افغانستان کمک کنید"

تیترسایتی است به نام INDIEGOGO که با نمایش یک کلیپ کوتاه از صحبت های چند تن از اعضا و مربیان تیم ، فراخوانی عام برای دریافت کمک مالی در صعود به بلندترین قله افغانستان  بعمل آورده .  البته با غم و غصه ها و مشکلات جامعه کوه نوردی ایران علی الخصوص زنان ، آشنا هستیم اما نخواستیم حرمت این شعر سعدی که به روایتی گفته می شود در سردر سازمان ملل نقش بسته را زیر پا بگذاریم :

بنى آدم اعضاى یک پیکرند
که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوى به درد آورد روزگار
دگر عضوها را نماند قرار
تو کز محنت دیگران بى‌غمى
نشاید که نامت نهند آدمى

این تیم از ماه جولای تمرینات آمادگی جسمانی و فنون کوه نوردی را آغاز کرده و خیال دارد در تابستان سال 2015 یکی از بلندترین قلل منطقه هندوکش را صعود کنند ،  نامی از قله برده نشده ،  تماما دختران جوان زیر بیست سال هستند که تمرینات خود را خارج از کابل شروع کرده اند و قصد دارند با این گام بزرگ ،کلیشه ها را بشکنند و نماد قدرت و قابلیت زن افغانی باشند. این تیم جوان با عقبه قومی ، اجتماعی و اقتصادی مختلف در قالب یک تیم متحد اکسپدیشن خود را اجرا خواهند کرد اما برای اجرا با مشکل مالی روبرو هستند ، تمرینات خارج از کابل ، نقل و مکان از مناطق مختلف افغانستان به محل تمرین ، نداشتن کفش و لباس مناسب ، نداشتن امکانات برای بکارگیری مربی ، تهیه تجهیزات ضروری و ... موجب شده دست به این فراخوان بزنند.

از عموم جامعه کوه نوردی کشور بخصوص مربیان زن و امور بانوان فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی تقاضا می شود ضمن تماس با این گروه به زنان محروم افغانستان که سالیان متمادی است جز خشونت ، پوشش غیرمعمول و سیاه ، خانه نشینی ، ظلم و ارعاب چیز دیگری ندیده اند به هر شکل ممکن کمک کنند.

منبع:http://mountainflowers.blogfa.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد