گروپی شاخه وانی هه ڵو
گروپی شاخه وانی هه ڵو

گروپی شاخه وانی هه ڵو

3مسابقه قهرمانی جهان و 1 المپیک: سالی موفق و بی نظیر برای صعودهای ورزشی جهان


  3مسابقه قهرمانی جهان و 1 المپیک:  سالی موفق و بی نظیر برای صعودهای ورزشی جهان

1 Olympics, 3 World Championships, already a successful year!

سال 2014 سالی موفق و بی نظیر برای صعودهای ورزشی جهان بوده است. برگزاری پیاپی مسابقات قهرمانی جهان در مونیخ آلمان، مسابقات قهرمانی جهان در خیخون اسپانیا، مسابقات قهرمانی جوانان جهان در نومیا- کلدونیا، و اولین حضور رسمی و نمایشی  در بازیهای المپیک جوانان در نانجینگ ؛ همه و همه ؛ سال 2014 را یک سال مهم برای صعود های ورزشی جهان ساخته است. 

509 قهرمان بولدر، لید، سرعت و پارا کلایمینگ از 52 کشور و از 5 قاره جهان در مسابقات قهرمانی جهان در مونیخ و در خیخون ثبت نام کردند. 400 قهرمان صعود های ورزشی در مسابقات قهرمانی جوانان جهان شرکت کردند. تا این تاریخ فینال بولدر مونیخ بیش از 100 هزار بار و فینال لید خیخون بیش از 134 هزار بار به صورت آن لاین دیده شده است!

فدراسیون بین المللی صعودهای ورزشی ( IFSC ) از این سه رویداد موفق ورزشی بسیار خوشحال است. و به خصوص خوشحال است که کمیته بین المللی المپیک IOC رسما از IFSC دعوت کرد که  در بازی های المپیک جوانان به صورت نمایشی showcase  شرکت کند و همین حضور نمایشی است که امکان ورود به بازی های اصلی المپیک را فراهم می کند.

مارکو ماریا اسکولاریس، رئیس فدراسیون بین المللی صعودهای ورزشی می گوید: "بازی های المپیک جوانان 2014– نانجینک، فرصت یگانه و منحصر بفردی بود تا روح المپیک در  بین جوانان جهان گسبرش یابد و جوانان با نمایش ورزش های غیرالمپیکی امکان المپیکی شدن بازی های خود را فراهم نمایند؛ و برای صعودهای ورزشی هیچ امکانی بهتر از این نبود. احساس می کنیم ورزش ما وارد عرصه جدیدی شده است؛ ورزشی که به واقع باید روی آن حساب کرد. با احساسی از هیجان، ما به توسعه و فراگیر شدن ورزش خود در آینده خوشبین هستیم..."

در پایان بازی ها، توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک رسما از مارکو ماریا اسکولاریس ( رئیس IFSC ) به خاطر  حضور موفق و پرتماشاگر صعودهای ورزشی تشکر کرده است.

بیواک:

به نظر می رسد امسال گامی بزرگ و مهم برای المپیکی شدن صعودهای ورزشی برداشته شده است. 

http://www.ifsc-climbing.org/index.php/news/latest-news/item/543-1-olympics-3-world-

منبع:http://bivy.blogfa.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد