گروپی شاخه وانی هه ڵو
گروپی شاخه وانی هه ڵو

گروپی شاخه وانی هه ڵو

پاییز 8000 متری ها: تلاش ها و صعودها در نقطه پیک خود

 پاییز 8000 متری ها: تلاش ها و صعودها در نقطه پیک خود

رخ جنوبی لوتسه - کره ای ها، علی رغم خطر بهمن: گام به گام

8 مهر 93 - 30 سپتامبر 2014

کوهنوردان کشورهای مختلف در فصل پاییز امسال تا کنون صعودهای خوب و موفقی در قله های ماناسلو و چوایو داشته اند. و این در حالی است که تلاش ها برای صعود در قله های لوتسه ، دائولاگیری و ماکالو به دلیل شرایط نامساعد هوا به کندی پیش می رود. شیشاپانگما بعد از وقوع بهمن در ارتفاع 7900 متری و مرگ دو کوهنورد، حالا حال و روز خوشی ندارد؛ این قله در پایان فصل صعود خود است و کوهنوردان در حال برگشت هستند. 

ماناسلو نیز یک قربانی گرفت : یک کوهنورد 59 ساله ژاپنی  در ارتفاع 7300 متری حدود 30 متر سقوط کرد و جانش را از دست داد. 

لوتسه: تلاش های سخت و سنگین 

تیم کره ای در شرایط بد هوا و ریزش بهمن های متناوب سرانجام بعد از 12 روز تلاش توانست خودش را از کمپ 1 به کمپ 2 در ارتفاع 6800 متری برساند. آنها در انتظار هوای خوب می باشند و امیدوار هستند که اواخر سپتامبر یا اوایل اکتبر به توانند کمپ 3 و 4 را برقرار کنند .

دائولاگیری : شرایط سخت

تیم اسلواکی در دائولاگیری با شرایط سختی مواجه است . آنها 28 سپتامبر می نویسند: رسیدن به کمپ 1 به دلیل وجود شکاف ها سخت و رنج آور است . ما 1200 متر ثابت گذاری کرده ایم و امیدواریم روز 29 سپتامبر در هوای نسبتا خوب بتوانیم کمپ خود را برقرار کنیم. 

ماکالو: پیشرفت به آهستگی

تیم انگلیسی در یال جنوب شرقی پیشرفت خوبی داشته است . شرپاها تا کمپ 2 ثابت گذاری کرده اند . کوهنوردان نیز کمپ 1 را لمس کرده اند و فعلا در بیس کمپ هستند.

تیم دیگری اخیرا به بیس کمپ رسید ه و یک تیم کوچک اسلوونی نیز در پی تیم انگلسی در تلاش است .

چوایو: صعودها

یک کوهنورد دانمارکی اولین نفری بود که پاییز امسال موفق شد روز 27 سپتامبر چوایو را صعود کند . او 26 سپتامبر از کمپ 2 استارت زد و ساعت 4 بعد از ظهر روز 27 سپتامبر به قله رسید. بعد از او و درخلال روزهای اخیر چندین کوهنورد از تیم ها و کشورهای مختلف موفق به صعود این قله شده اند و تیم های دیگری نیز در تلاش برای صعود قله می باشند . چوآیو تا اینجا پاییز مهربانی داشته است! به امید صعود موفق تیم ایرانی به سرپرستی رضاکفاش. 

ماناسلو: مرگ و صعود

ماناسلو آگر چه روزهای قبل روی خوش خود را نشان داد و صعود سرعتی آن نیز توسط یک کوهنورد لهستانی شکسته شد لیکن اخیرا یک کوهنورد 59 ساله ژاپنی در ارتفاع 7300 متری حدودا 25 تا 30 متر سقوط کرد و جان خود را از دست داد.

پاییز امسال تا کنون چندین کوهنورد ماناسلو را صعود کرده اند و هنوز کوهنوردان دیگری در تلاش برای صعود قله می باشند.

شیشا پانگما: بدترین شرایط

شیشا پانگما پاییز امسال فصل بدی داشته است. وقوع بهمن در ارتفاع 7900 متری جان دو کوهنورد را گرفت. اگرچه کارلوس سوریا پیرمرد کوهنورد و آهنین اسپانیایی هنوز تسلیم نشده اما سایر کوهنوردان به دلیل برف سنگین و وضعیت خطرناک بهمن در حال برگشت به خانه های شان هستند.

ماکالو - یال جنوب شرقی

منبع:http://bivy.blogfa.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد