گروپی شاخه وانی هه ڵو
گروپی شاخه وانی هه ڵو

گروپی شاخه وانی هه ڵو

میخ طلایی بولدر سال 2013

 

مجله تخصصی " صعود"  از سال 2003 در رشته های مختلف : صعودهای سولو ، صعودهای سرعتی ، دیواره نوردی ، شکاف نوردی ، صعودهای اسپرت و ... مبادرت به گزینش چهره های برتر سال می کند و امسال قبل از معرفی نفرات برتر تمامی رشته ها ، میخ طلایی بولدر را به جیمی وب بولدر کار امریکایی اعطاء کرد

 

از جنوب امریکا در زمستان سال گذشته تا فصل بهار در اروپا و تابستان به سوی جنوب آفریقا و فصل پاییز در کلرادو ، جیمی وب به نظر می رسد که همه جا هست و به سرعت از همه چیز صعود می کند . وب حداقل نیم دوجین V13 را به صورت فلش صعود کرده ، "حدااقل" به این دلیل که او اکثر مسیرها را دست کم می گیرد و فکر می کند که برای او آسان هستند منجمله مسیر "آسمان" که  V14 محسوب می شود و او آنرا در راکلندز آفریقای جنوبی به صورت فلش صعود کرد.

در نشنال پارک او مسیر " پل خاکستر" دیو گراهام V15 را برای سومین بار در عرض 30 دقیقه صعود کرد ، همچنین دو مسیر V15 جدید در دریاچه لینکلن کلرادو ایجاد کرد ، شگفتی تماشاگران از مقام اول مسابقات سولوی آبهای عمیق در فصل تابستان در ایالت یوتا و گفتن این عبارت توسط مردم که آن مردریشوکیست ؟

وب 26 ساله از تنسی ،بولدرکار سخت کوشی است که بیش از نیم دهه است که به این رشته مشغول می باشد ، اولین V14 خود به نام "جید" را در نشنال پارک در سال 2010 صعود کرد اما سال 2013 سالی شگفت انگیز برای استانداردهای موجود بود.

او می گوید : " صادقانه می گویم که از قوی تر شدن خودم بی اطلاع هستم ، فقط فرصت های بیشتری در اختیار داشتم ، این شانس را داشتم که سفرهای بسیاری انجام دهم بنابراین طبیعی است که قادر باشم بولدرهای بیشتری را صعود کنم و تجربه کلی برای صعودهای من بسیار خوب بوده زیرا ذهنی قوی تر برای من به ارمغان آورده "

با کار پاره وقت به عنوان طراح مسیرهای بولدر در سالن سنگنوردی خردسالان ABC وب می گوید : " تکرار مسیرهای دشوار بولدر و ایجاد مسیرهای جدید به همان میزان را دوست دارم ، من معمولا" دوست دارم وارد یک منطقه شوم ، چند روزی وقت صرف کنم ، به مسیرهای کلاسیک بپردازم و سپس گذری به مسیرهای جدید داشته باشم ، یک سال کامل سفر دست آوردهای بسیاری خواهد داست "

کدام مکان را برای سنگنوردی بیشتر از سایرین دوست دارید ؟ جاهای زیادی هستند که هنوز ندیده ام مثل استرالیا

کدام سنگنورد برای شما تاثیرگذارترین است ؟ زیبایی سنگنوردی این است که هر کس با دیگری متفاوت باشد ، در حال حاضر سنگنوردی با دیو گراهام را واقعا" دوست دارم زیرا او بسیار فنی است و می داند که چگونه روی سنگ حرکت کند. 

منبع:http://mountainflowers.blogfa.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد