گروپی شاخه وانی هه ڵو
گروپی شاخه وانی هه ڵو

گروپی شاخه وانی هه ڵو

گشایش مسیر در توره إگر

 

Rangi  di lecco = یا عنکبوتهای لکو ،  یک گروه کوهنوردی است که در سال 1946 در ایتالیا تشکیل شده و اعضاء اولیه آن کوهنوردان معروفی چون بوناتی ، کاسین ، فراری و کونتی بوده اند ، لکو شهری است در شمال ایتالیا در ناحیه لومباردی و مرکز استان در فاصله 50 کیلومتری میلان.

شنبه 2 مارچ 2013 ماتئو دلا بوردلا و لوکا اسکیه را ،  برای نخستین بار پای بر جبهه غربی مخروط سنگی توره إگر در پاتاگونیا گذاشتند، اس ام اس آنها اینچنین بود "صعود دیروز انجام شد و فرود نیز به اتمام رسید و حالا در چادرمان هستیم ، چهار روز طاقت فرسا که ما را از پای درآورد اما از این بابت از تمامی عنکبوتها سپاسگزاریم"

 تلاش اولیه آنها در سال 2011 آغاز شده بود و امسال  سومین حضورآنها در منطقه از ماه ژانویه بود  ، آنها 7 روز در چادری که روی یخچال نصب شده بود برای مساعد شدن هوا انتظاری طاقت فرسا داشتند ، و در مقطعی از زمان حتی برگشت به پائین نیز برای آنها خطرناک بود اما به هر تقدیر مائو برناسکونی که تا این مرحله همراه آنها بود  به دلیل حضور در یک دوره آموزشی راهنمای کوهستان از صعود منصرف می شود و دو نفر باقیمانده  تصمیم می گیرند که ادامه دهند ، نوعی قمار با زندگی  که نیاز به دعای عنکبوت بزرگ تیمشان داشته ،  روز جمعه به منطقه Col de Lux می رسند و مسیری را در پیش می گیرند که با مسیر سال قبل آنها متفاوت بوده ، 4 یا 5 طولی که آنها را از کلاهک خطرناک و مملو از برف دور نگه می دارد،  بیواک می کنند و روز بعد به قله می رسند. 1100 متری که عاقبت تا انتها صعود شد ، در بازگشت نیز یک بیواک داشتند و ریزش سنگ و خستگی مفرط آنها را تهدید می کند اما به سلامت به چادر برمی گردند. جزئیات صعود و تصاویر آن هنوز منتشر نشده.

ایتالیائی ها با این جبهه داستانی طولانی دارند ، نخستین بار در سال 1985 تیمی به سرپرستی جینو بوسکین بر روی آن تلاش می کند ، سال 1989 اعضاء گروه عنکبوتها پائولو کریپا ، موریزیو مگی و الیانا دی زوتو  تلاش خود را آغاز می کنند ، مگی به ایتالیا برمی گردد اما مابقی به تنهائی به تلاش خود ادامه می دهند و البته هرگز به خانه برنمی گردند ، اجساد آنها را در ابتدای جبهه پیدا می کنند ، این تراژدی تاثیر عمیقی بر تاریخ کوهنوردی لکو از خود باقی می گذارد. سال 1992 ماریزیو جیارولی ، آندرا سارچی و اودوآردو راویرا  تا شکاف پونتاهرون پیش می روند. سال 1996 تلاش شجاعانه ای تا مرکز جبهه توسط لورنزو نادالی، پیترو دل پرا و آندرا سارچی صورت می گیرد که ریزش سنگ و یک سقف بزرگ و دشوار که مشخصه بخش پائینی این جبهه است ، کار آنها را متوقف می سازد. در سال 1997 ارمانو سالواترا و آدریانو کاوالارو ، روی مسیری تلاش می کنند که تا Col del lux پیش می روند اما بعد از 300 متر به دلیل سقوط ممتد سنگ کار خود را متوقف می سازند و حالا همین مسیر است که کوهنوردان جوان آنرا به پایان می رسانند، یک تلاش شجاعانه و منحصر بفرد. 

منبع:http://mountainflower.blogfa.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد