گروپی شاخه وانی هه ڵو
گروپی شاخه وانی هه ڵو

گروپی شاخه وانی هه ڵو

نکات فنی در دیواره بلند – آویزان کردن گاز خوراک پزی در پرتلج

نکات فنی در دیواره بلند – آویزان کردن گاز خوراک پزی در پرتلج 

امروزه اجاقهای گازی برای دیواره بلند و جهت نصب در پرتلج به بازار روانه شده اند . این نوع گازها ، دو مشکل دارند . مشکل اول قیمت بالای آنها در مقایسه با گازهای عادی می باشد و مشکل دوم این است که آنها فقط با کپسول مخصوص خود نصب می گردند که مشکلات خاص خود را در شرایط سرمایی دارد . شما می توانید با تبدیل کپسول گاز خود به یک کپسول گاز دیواره هر دوی این مشکلات را رفع نمایید .

اولین راه ، طراحی یک سیستم گاز به صورت شکل زیر می باشد . برای اینکار شما به یک ظرف بزرگ و مناسب برای قرار گرفتن قابلمه یا کتری چای یا هر چیز دیگر نیاز دارید . این ظرف باید به اندازه ای بزرگ باشد تا بتوانید به راحتی ظرف مواد غذایی خود را در آن قرار دهید و محافظ این ظرف باشد ( به یاد داشته باشید مهم ترین مساله در پرتلج نظم و انظباط است . ریختن چای موجود در کتری در کف پرتلج می تواند منجر به از بین رفتن برنامه و کنسل شدن ادامه آن شود !! ) یک سوراخ بزرگ در مرکز و کف ظرف ایجاد کنید به گونه ای که گردن و سری گاز از آن قابل عبور باشد . مطمئن شوید که اندازه سوراخ به قدری باشد که اتصال سری به مخزن گاز از طریق آن امکان پذیر باشد . همچنین برای قرار گرفتن ظرف داخل غذا داخل اجاق و فاصله داشتن آن از شعله گاز می توانید از دو ریل آلومینیومی مطابق شکل استفاده نمایید . اندازه این ریل ها باید به گونه ای باشد که شعله شما از قابلمه یا ظرف غذای شما فاصله داشته باشد . حال در این مرحله کافیست چند سوراخ دیگر به کف اجاق خود اضافه نمایید تا امکان جریان داشتن اکسیژن هنگام کار کردن اجاق شما وجود داشته باشد .

حال 3 سوراخ کوچک در قسمت بالای ظرف ایجاد کنید و با استفاده از یک سیم بکسل بسیار نازک می توانید از محل این سه سوراخ یک حمایت پایدار بگیرید . طول این سیمها باید به اندازه ای بلند باشد که بتوانید اجاق خود را به راحتی از سقف پرتلج آویزان نمایید . طول این سیمها باید به اندازه ای باشد که شما هنگام گذاشتن یا برداشتن ظرف غذا دچار مشکل نشوید . همچنین در این قسمت روشهایی برای آموزش نصب کپسولهای مایع نیز وجود دارد . در دو شکل زیر می توانید نحوه انجام این کارها را مشاهده نمایید . در روش اول که Mark Synnot آن را ابداع کرده است همه چیز به غیر از کپسول مایع داخل ظرف بزرگی قرار می گیرد ( مطابق شکل پایین ) کپسول مایع از طریق چند نگهدارنده به انتهای ظرف شما متصل می باشد .

در روش بعدی می توانید کفی نمایش داده شده را از فروشگاههای مربوطه خریداری نمایید . ( با قیمتی حدود 19 دلار ) در این روش نیازی به یک مخزن بزرگ نیست و گاز شما توسط این سه گوشه و با استفاده از سیم بکسل به سقف پرتلج متصل می شود .

نکته : پوش نایلونی کف و دیواره پرتلج به راحتی اشتعال پذیر می باشد . بنابراین شما باید در استفاده از یک گاز مایع بسیار محتاطانه برخورد کنید. 

منبع:http://hamidshafaghi.persianblog.ir/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد