گروپی شاخه وانی هه ڵو
گروپی شاخه وانی هه ڵو

گروپی شاخه وانی هه ڵو

راهنمای خرید کیسه خواب

راهنمای خرید کیسه خواب

خرید تجهیزات کوهنوردی همیشه کاری وقت گیر و اغلب اوقات تخصصی است. می توانیم با خرید چندین باره یک وسیله و صرف وقت و هزینه زیاد بالاخره با تجربه بدست آمده به وسیله دلخواه برسیم و یا با کسب اطلاعات و آگاهی مانند یک متخصص به خریدی عالی و مناسب اقدام کنیم. از جمله حساس ترین و فنی ترین وسایلی که همه ما به آن احتیاج پیدا می کنیم و جزو وسایل گرانقیمت ما نیز هست ، کیسه خواب است. اگر بدانیم اعداد و اطلاعات اعلام شده بر روی کیسه خوابها به چه معناست و چگونه باید از کیسه خواب به صورت صحیح استفاده کنیم خیلی راحت تر می توانیم در خرید و انتخاب کیسه خواب اقدام کنیم . از میان مطالب مختلف راهنمای کمپانی ایتالیایی فرینو به نظرم کاملتر و مختصر تر آمد و چون خودم هم از کیسه خواب همین کمپانی استفاده می کنم و فوق العاده راضی ام این راهنما رو ترجمه کردم و در اختیار شما میذارم.

نواع کیسه خواب :

مقابل هوای بد محافظت می کند. خوابیدن در شرایط باد و یا رطوبت به شدت از کارایی و گرمای کیسه خواب شما کم می کند.

  • خودتان را به لباسهای اضافی مجهز کنید. این لباسهای را در شرایط بسیار سرد و یا در طول شب بپوشید. در شرایط سرمای زیر صفر در صورت نیاز از کلاه ضد طوفان و اگر دارید کیسه بیواک  ، نیز استفاده کنید.
  • درست و کامل بخورید در غیر اینصورت بدن گرمای کمتری تولید می کند و بدن در مقابل سرما حساس می شود. نوشیدن هم بسیار مهم است زیرا که کمبود آب بدن نیز موجب کاهش گرمای تولیدی در بدن میشود. از نوشیدنیهای الکلی به شدت پرهیز کنید. این نوشیدنیها به شما یک احساس گرمای موقت می دهند اما مدتی بعد شما احساس سرمای بیشتری نسبت به قبل خواهید کرد.
  • تجهیزات خود را خشک نگه دارید به خصوص کیسه خوابتان اگر پر باشد با خیس شدن بسیار ناکارآمد می شود. برای این منظور می توانید از روکشهای مخصوص ضد رطوبت استفاده کنید. در هر صورت در اولین فرصت کیسه خوابتان را در فضای باز خشک کنید ، به عنوان مثال در طول روز بر روی چادرتان پهن کنید. در صورت امکان هر از گاهی هوای تازه وارد چادرتان کنید تا هوای داخل چادر دم کرده و مرطوب نشود.
  • موارد اعلام شده برای درجه بندی اعداد کیسه خواب آنچیزیست که کمپانی فرینو برای کیسه خوابهاش ذکر میکنه اما اونطور که خودم دیدم تمامی مارکها به این گستردگی اعداد رو اعلام نمی کنند و بعضیها فقط Comfort رو بیان می کنند که در اصل ما هم طبق اونچیزی که در متن بود باید به همین عدد توجه کنیم تا ببینیم دمای راحت اون برای برنامه ای که ما میخوایم بریم مناسب است یا خیر. در ضمن این  اعداد ذکر شده کیسه خوابها برای خوابیدن با لباس لایه اول هستش و با پوشیدن لباس بیشتر همونطور که تو متن هم بود میشه به دمای بیشتری رسید به خصوص استفاده از کلاه ضد طوفان و کت پر اگه خیلی سرد بود تویه زمستون . نکته آخر هم اینکه ما حداقل به 2 تا کیسه خواب نیاز داریم. یکی برای فصل گرم که اصطلاحا بهش 3 فصل میگن در حالی که عموما برای تابستان و اوایل پاییز مناسبه و دارای حجم و وزن و قیمت کمتریه و دومین کیسه خواب  برای اواخر پاییز تا اواسط بهار که هم گرم تر ، سنگین تر و البته گران تر که انتخاب دومیه حساس تر هستش
    منبعhttp://www.daghgibi.com/

    نظرات 0 + ارسال نظر
    برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
    ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد