گروپی شاخه وانی هه ڵو
گروپی شاخه وانی هه ڵو

گروپی شاخه وانی هه ڵو

باور غلط در مورد ماساژ پس از ورزش

باور غلط در مورد ماساژ پس از ورزش:

9 می 2009 – یک تیم تحقیقاتی دانشگاه کوئین غلط بودن این باورعمومی را که ماساژ پس از ورزش جریان خون به ماهیچه را بهبود می بخشد و به حذف اسید لاکتیک و دیگر مواد زائد کمک می کند ، روشن ساختند.

میشل تسچاکوفسکی استاد مطالعات kinesiology و تندرستی می گوید :" این تحقیق باوری غلط در میان مردم و نیز در میان افراد شاغل در حرفه فیزیوتراپی  در مورد نحوه مفید بودن ماساژ را از میان می برد. تمام کارشناسان فیزیوتراپی که با آنها صحبت کردم ، وقتی سوال کردم که ماساژ چه کاری انجام می دهد ، جواب دادند که جریان خون به  عضله را بهتر و به خلاصی از اسید لاکتیک کمک می کند. تحقیق ما اولین مطالعه ای است که این باور غلط را به چالش می کشد ."


این باور که ماساژ به حذف اسید لاکتیک از بافت عضلانی کمک می کند آنچنان فراگیر است که حتی در وب سابت کارشناسان ماساژ ورزشی کانادا هم به عنوان یکی از فواید ماساژ ذکر شده است ، علیرغم اینکه مطلقا هیچ تحقیق علمی برای پشتیبانی از آن وجود ندارد.

ویکی ویلتشایر و دکتر تسچاکوفسکی تحقیقی را شروع کردند تا دریابند این فرضیه آزمایش نشده صحیح است یا خیر ، و نتایج آنان نشان می دهد که ماساژ عملا جریان خون به عضله پس از ورزش و در نتیجه حذف اسید لاکتیک از عضله پس از ورزش را هم تضعیف می کند.

این مطالعه در کنفرانس سالانه دانشکده پزشکی آمریکا در سیاتل ، واشنگتن در تاریخ 30-27 می 2009 ارائه خواهد شد. 

منبع:http://www.iranmountainmedicine.blogfa.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد