گروپی شاخه وانی هه ڵو
گروپی شاخه وانی هه ڵو

گروپی شاخه وانی هه ڵو

آخرین خبرها از کوهنوردان لنین و کورژنفسکایا

آخرین خبرها از کوهنوردان لنین و کورژنفسکایا

 

لنین: تیم ۶ نفره اعزامی به قرقیزستان روز یکشنبه گذشته  پس از بدرقه دوستانمان در مشهد به بیشکک پایتخت این کشور پرواز کرده و یک روز بعد به شهر اوش پرواز کرده  پس از یک روز استراحت در اوش امروز در نهایت سلامتی ساعت ۱۵ به بیس کمپ رسیدند.گفتنی است بیس کمپ دارای چادرهای دو نفره با تخت و تشک و برق ۲۲۰ ولت است.امکان استفاده از اینترنت با قیمت ساعتی ۲۰ یورو نیز در بیس کمپ موجود است.

هوا بسیار عالی است و هم اکنون ذوج ایرانی (آقای مهدی زندی و همسرش)  از صعود قله بازگشته و در بیس کمپ هستند. مسیر صعود به قله با توجه به حضور تعداد بسیاری از تیمهای کوهنوردی کشورهایی مانند آلمان و روسیه و ...جهت صعود آماده شده است.

۵شنبه ۱۳ مرداد: تیم ساعت ۱۷ بعد از اینکه به کمپ یک رسید در تماس تلفنی از وضعیت مناسب و سلامتی کامل خود خبر داده و فردا را در کمپ یک استراحت کرده پس فردا جهت بارگذاری کمپ دو حرکت خواهند کرد.

 شنبه ۱۵ مرداد: طی تماس تلفنی که دقایقی پیش با آقای فرامرزی (سرپرست تیم اعزامی) داشتم ایشان اعلام داشتند که تیم موفق به برپایی کمپ2 لنین شده وقرار است فردا صبح برای بارگذاری راهی کمپ 3 در ارتفاع 6100 متری شوند. لازم به ذکر است که 4 نفر از اعضای تیم 1. اسماعیل سپهری 2. رضا محمد بایزیدی 3.آرش اسماعیلی4. کیوان قادرپور در سلامت کامل هم اکنون در کمپ 2 لنین بسر میبرند.

با تشکر از آقای  آوات کریم زاده عزیز وبلاگ منوا لاوی ترغه

 

هواشناسی قله لنین


کورژنفسکایا: تیم کوهنوردان ایرانی با حضور طاهر پهنائی روز دوشنبه جهت صعود به کمپ یک مجددا حرکت کرده اند. این در حالی است که هفته قبل کمپ دو را نیز بارگذاری کرده و به بیس کمپ بازگشته بودند.

۵ شنبه ۱۳ مرداد: طاهر پهنایی و همنوردانش امروز بر فراز قله کورژنفسکایا ایستادند و در سلامتی کامل عصر امروز به کمپ ۳ بازگشته اند.

شنبه ۱۵ مرداد: ( تماس تلفنی امروز ساعت ۱۷با کاک طاهر) از تیم ۹ نفره مستقر در بیس کمپ یک نفر به ایران بازگشته و دو نفر دیگر از کمپ دو بازگشته تیم ۶ نفره به قله صعود کرده و دیروز به کمپ اصلی بازگشته  و هم اکنون همه در سلامتی کامل در بیس کمپ بسر میبرند. تیم سه نفره با حضور طاهر پهنایی در صدد است ۲ روز دیگر استراحت کرده روز سوم تلاش خود را برای صعود به قله کمونیزم آغاز خواهند کرد و دو نفر دیگر به یک قله ۶ هزاری در همان منطقه  خواهند رفت.


منبع:www.k-ovraz.blogfa.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد