گروپی شاخه وانی هه ڵو
گروپی شاخه وانی هه ڵو

گروپی شاخه وانی هه ڵو

کوه «سبلان» پرچم زنی شد؛ پس از سه سال وقفه!

کوه «سبلان» پرچم زنی شد؛ پس از سه سال وقفه!

انجمن پزشکی کوهستان ایران: کوه سبلان از کوه های پرترافیک کوهنوردی کشور است. بحث ایمنی و امداد و نجات در سبلان خود از مقوله هایی است که باید بیشتر به آن توجه شود و شاید مسئولیت مستقیم آن با هیئت کوهنوردی استان اردبیل باشد. مسیر صعود و خصوصا فرود قله سبلان در برخی مسیرها دید مناسب ندارد و در هوای مه بسیاری از کوهنوردان مسیر را گم کرده و به دره های غربی آن منحرف می شوند و گاهی دچار حادثه می گردند.

پرچم گذاری سبلان اگر با رعایت اصول زیست محیطی انجام شده باشد شاید بتواند جلوی بسیاری از حوادث را بگیرد. در هر صورت این اقدام هیئت کوهنوردی استان اردبیل قابل تقدیر است.

از سایت هیئت کوهنوردی استان اردبیل: پس از سه سال وقفه و در گرامی‌داشت یاد «مرحوم موسوی» پیش‌کسوت کوه‌نوردی استان به همت جمعی از کوه‌نوردان اردبیلی کوه «سبلان» پرچم زنی شد.
پرچم زنی کوه «سبلان» سال‌ها توسط هیئت کوه‌نوردی استان اردبیل در زمان حضور مرحوم «سید محمود موسوی» در این هیئت انجام می‌شد که پس از درگذشت وی در سال 91 دیگر به طور جدی مورد توجه قرار نگرفت.
پس از سه سال وقفه «سید علی موسوی» فرزند مرحوم «موسوی» با همراهی جمعی از کوه‌نوردان اردبیلی از جمله امیر جلیلی، نیما شاه محمدی، آیدین خان محمدیان و با همکاری انجمن رفتگران طبیعت استان اردبیل به طور شخصی و خودجوش 50 پرچم فلزی جدید را در کوه سبلان نصب کردند.
«سید علی موسوی» در این رابطه گفت: پرچم زنی مسیر امری مهم در راستی تعیین صحیح مسیر و کاهش خطرات کوهستان است که در گذشته توسط مرحوم «موسوی» در کوه سبلان انجام می‌شد و در حال حاضر نسل جدید کوه‌نوردی استان انجام این مهم را به انجام رساندند.
«الیار عاصمی زاده» مسئول انجمن رفتگران طبیعت استان اردبیل نیز گفت: پرچم زنی کوه سبلان با گرامیداشت یاد پیشکسوت کوه‌نوردی استان اردبیل پس از وقفه ای سه ساله از سر گرفته شد.
«صادق پناهی» فعال محیط زیست ضمن تمجید از نسل جدید کوه‌نوردان اردبیلی در ادامه راه پیشکسوتان این عرصه همراهی ورزشکاران و فعالان محیط زیست را به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد در نتیجه این اقدامات شاهد روزهای خوبی برای محیط زیست استان اردبیل باشیم.

 منبع: ایرنا

با تشکر از کوهنوشت

منبع:http://www.iranmountainmedicine.blogfa.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد